HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Ingen varme - HLÆLLPPPPP
Nebrot
Hej eksperter , jeg har en Danfoss dhp-h opti som ikke vil lave varmt vand i radiatorer og gulv. Der er rigeligt med varmt brugsvand
Vandet i buffertanken er 25 gr, jeg har ikke ændret på noget andet end varmekurven siden det blev installeret i marts . varmestop er sat til 25gr.
Kan man evt. nulstille det hele?( jeg kan ikke rigtig finde noget i manualen om det)
mvh nebrot
Danfoss opti pro+ 8kw ,390m slange, 300m energifanger , 120 l buffer
 
LarsMA
Prøv at smide et par billeder op af de forskellige indstillinger
Jordvarme - Thermia Diplomat Duo Optimum G3 8 KW, 110 l buffer, Carlo Cavazzi bimåler EM23-DIN
350 m slange, alm jord.
Hus: Oprindeligt 1970 med 158 m2 og 81 m2 kælder. Olieforbrug 2300 liter + ½ palle træbriketter. Total om/tilbygget i 2013/14: 223 m2 +81 m2 kælder. Nye vinduer, 350 mm papiruld på loft, facade og sokkelisoleret med 100 mm Grå EPS. Nilan Comfort CT300 varmegenindvinding.
Forbrug 2015: 5564 kwh
Forbrug 2016: 6040 kwh
Forbrug 2017: 6003 kwh
 
lars-jacobsen
Det lyder mest som en eller flere ventiler der "hænger".
Kunne selvfølgelig også være at varmekurven stadig er så lav her i starten af fyrringssæssonen at man ikke rigtig kan mærke at gulvee og radiatorer bliver varme vis der kun løber 25-30-35 gr. varmt vand frem.
Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
Nebrot
efter installationen i marts var varmekurven på 39 ,det var ok . Hen over sommeren har mit gulvvarme på badeværelset været iskoldt (har talt med Danfoss de mente at udetemp. der var skyld i det) men nu hvor det er køligere så ved jeg ikke hvordan jeg skal få det til at varme( bare lidtSmile) ,
Skal nok have fat i installatøren i morgen
Danfoss opti pro+ 8kw ,390m slange, 300m energifanger , 120 l buffer
 
Ladegaard
Hej Netbrot

Såfremt dit varmestop ikke er skyld i at varmepumpen ikke kører, og det er det ikke hvis det står på 25°C, så skal du ind og kigge på minimum temperaturen i varmekurvemenuen.

Du vil altid kunne følge med i hvad varmepumpens børværdi er i temperatur menuen. Børværdien står i parantes ud for fremløb, og den aktuelle målte temperatur står uden for parantesen.
Er der konfigureret buffertank i varmepumpens styring er det systemfremløb du skal kigge under.

På denne tid af året gælder det om at finde den minimumtemperatur for ens varmeanlæg og komforniveau der er passende uden at være unødigt høj.

Mvh Ladegaard
 
Nebrot
super , jeg hæver den og ser hvad der sker , mange tak for hurtigt svar
Danfoss opti pro+ 8kw ,390m slange, 300m energifanger , 120 l buffer
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,269,296 Unikke besøg
XHTML CSS