HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Ny type Varmepumpe
Razz
I forbindelse med nybyggeri er jeg ved at undersøge markedet for varmepumper.
Jeg har hidtil været helt sikker på at det skulle være en varmepumpe med jordvarme.
Nu er der imidlertid en VVSer der gør mig opmærksom på et nyt princip fra sverige som de selv kalder for "Isvarme".
Da jeg hverken er fagperson eller har nok teknisk viden om varmepumper til at kunne vurdere om det er godt eller skidt vil jeg appelere til de fagkyndige her på stedet om at komme med ders uforbeholdne meninger.

Produktet bliver lavet af firmaet "Octopus Energi"
og information kan findes på denne hjemmeside:

http://www.octopus.tm/

Ifølge VVS-fyren skulle det have en COP på over 4 og den åbenlyse fordel at man ikke behøver grave hele haven op (i forhold til jordvarme).
Man kan så diskutere om den er køn eller ej..
 
ojacobsen
Kiggede lidt omkring, of fandt følgende:
[url]http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=628.msg4406#msg4406[/url]

Der var også et par indlæg der ikke var specielt positive, måske på grund af vanetænkning.
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
kla
Der er omtale af Ispinnen her i forum, tråden taler for sig selv... Der er nok en årsag til at verdens bedst dækkede varmepumpeland, ikke ligefrem roser ispinnen til skyerene.

Mangler Danske referencer, har endnu ikke hørt om nogen kunder som har en ispinnen.

kla

kla
 
Carl Erik
Jeg er netop pr 4/5 dette år blevet den lykkelige ejer af Ispinden. Der findes ud over mig ca 70 mennesker i Danmark som har den, og jeg har talt med de tre, som er rigtig godt tilfreds.
Jeg agter at lave "rigtige" statistikker for Ispinden vha. Kamstrups varmemåler og elmåler, som jeg vil lægge ud på nettet på en dertil indrettet ny hjemmeside, www.jensensservice.dk.
Jeg er først ved at starte den op, så alt er meget nyt. Der kommer også senere beskrivelser af hvordan den tilkobles etc.etc.
vh
Carl Erik
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,346,206 Unikke besøg
XHTML CSS