HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Coolix varmepumpe spørgsmål
Jesperkristensen
Hej Folkens

Jeg købte der et par år siden en Coolix varmepumpe i Bauhaus.
Også dengang var jeg klar over at kvaliten var i bund, men dens funktion var dengang at kunne levere lidt hurtig varme i mit værksted, det jeg havde brug for dette.
Den funktion har den faktisk udført fint.
Nu har dens funktion ændret sig meget. Jeg har en skør hobby, jeg har Malawi cichlider Smile
Hobbyen har nu indebåret at jeg har isoleret den del af mit værksted hvor varmepumpen sidder.
Varmepumpen har i samarbejde med en radiator, i de sidste 2 år fint kunne holde rummet på 26 grader, jeg er jo klar over at varmepumpen jo pludselig kører i døgndrift, og derfor burde skiftes til en dyrere, men mere økonomisk model. Men men det plejer jo at gå fint Smile

Nu er jeg pludselig kommet i problemer. Afløbet på varmepumpens udedel giver pludselig ikke mere vand. Jeg har normalt en spand under slangen der stikker ud, og den plejer nemt at kunne blive fyldt en gang hver 4 dag. Nu kommer der ikke en dråbe, og luftfugtigheden inde i selv lokalet er steget voldsomt. Jeg mener ikke at jeg har ændret i nogle af instillingerne på den, jeg plejer at have den til at stå på "Heat" Jeg har efter problemet er opstået forsøgt mig med forskellige indstillinger. Man kan vælge Heat, cool, dry & auto. Ved "dry" funktionen kan jeg se at det tynde kobberrør på udedelen fryser til så snart at ventilatoren starter. Når den stopper tøer det straks op igen. Har pumpen mon sunget sit sidste vers ?
 
KNVarme
Hej Jesper.
Hvilken indstilling kørte den på indtil du fik problemer? Gætter på auto men vil lige vide det inden jeg begynder bare at gætte derudaf :-)
Advarsel: Jeg installerer og forhandler og rådgiver om varmepumper. Men mine meninger er mine egne.
 
hamselv
Slettet
Redigeret af Admin d. 20-11-2015 22:25
 
Ladegaard
Slettet
Redigeret af Admin d. 20-11-2015 22:26
 
Chr
Slettet
Redigeret af Admin d. 20-11-2015 22:27
197 kvm hus, energiklasse 2015. Blowerdoor testet til 0,28.
IVT PremiumLine EQ C8 varmepumpe med 463 meter turbocollector og 300 l buffer.
Specialdesignet ventilation med varmegenindvinding, Genvex Energy II med emhætte tilsluttet.
 
Chr
Slettet
Redigeret af Admin d. 20-11-2015 22:27
197 kvm hus, energiklasse 2015. Blowerdoor testet til 0,28.
IVT PremiumLine EQ C8 varmepumpe med 463 meter turbocollector og 300 l buffer.
Specialdesignet ventilation med varmegenindvinding, Genvex Energy II med emhætte tilsluttet.
 
hamselv
Slettet
Redigeret af Admin d. 20-11-2015 22:27
 
Ladegaard
Slettet
Redigeret af Admin d. 20-11-2015 22:28
 
hamselv
Slettet
Redigeret af Admin d. 20-11-2015 22:28
 
hamselv
Bare til OR http://ing.dk/artikel/test-snyde-varmepumperne-kommer-fra-samme-fabrik-i-kina-113466
 
KNVarme
Doh!! Jeg har da læst det indlæg som Fanden læser i biblen Frown
Sorry!

Men så er jeg enig i at den har tabt kølemiddel.
Advarsel: Jeg installerer og forhandler og rådgiver om varmepumper. Men mine meninger er mine egne.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,258,365 Unikke besøg
XHTML CSS