HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Varmepumpe + guvvarmestyring
ChristensenJ
Hej alle

Jeg har købt mig et hus på 143 kvm, som jeg er i gang med at total renovere.
Turen er så kommet til det gamle oliefyr, som nu skal skiftes til en Thermia Atec 9kw. luft til vand varmepumpe.
Jeg har isoleret alle gulve med flamingo og støbt gulvvarmeslanger. Dog har jeg monteret en ny radiator i soveværelset, så jeg har noget at regulere varmen med hurtigere.
Nu skal jeg så have det hele koblet sammen, så jeg kan få varmepumpen koblet på.
Mit spørgsmål er hvad man skal have af gulvvarmestyring? Skal man vælge med trådløs styring i hvert rum, eller manuel indstilling?
Skal der kobles en shunt på?
Hvad vil være det optimale?
Bær over med at jeg er nybegynder, og måske spørg lidt dumt Smile
 
tagestavsdal

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2466&pid=18444#post_18444]ChristensenJ skrev:[/url]

Hej alle

Jeg har købt mig et hus på 143 kvm, som jeg er i gang med at total renovere.
Turen er så kommet til det gamle oliefyr, som nu skal skiftes til en Thermia Atec 9kw. luft til vand varmepumpe.
Jeg har isoleret alle gulve med flamingo og støbt gulvvarmeslanger. Dog har jeg monteret en ny radiator i soveværelset, så jeg har noget at regulere varmen med hurtigere.
Nu skal jeg så have det hele koblet sammen, så jeg kan få varmepumpen koblet på.
Mit spørgsmål er hvad man skal have af gulvvarmestyring? Skal man vælge med trådløs styring i hvert rum, eller manuel indstilling?
Skal der kobles en shunt på?
Hvad vil være det optimale?
Bær over med at jeg er nybegynder, og måske spørg lidt dumt Smile


Hej Christiansen.