HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Viessmann erfaringer?
Nordjyden
Hej,
Jeg er helt ny her, men har rodet en del med vores Viessmann siden vi overtog huset i 2013, tidligere har jeg været lykkelig uvidende om varmepumper og bare skruet op varmen, da fjernvarmen i Aalborg stadig er ret billig.

Anlægget er et Viessmann Vitocal 300-G BW110 fra 2006, dvs. 10kw. Der er 390L VVB og 200L buffer, der skulle være omkring 600m slanger (4x 150m). Ca. 200m2 gulvarme i hus, samt 1. sal med radiatorer. 120m2 garage med gulvvarme og 1.sal med radiatorer. Anlægget står i fyrrum i garagen, som ligger ca. 10m fra huset. Huset er bygget i 2007-2009 og der ligger en varmetabsberegning, der siger ca. 11kw alene på huset.

Vi flyttede ind midt i snestorm og kunne slet ikke få varme i starten. Der var en del fejljusteringer mv. på anlægget, som jeg løbende mener at have fået styr på, så det nu kører godt. Om der så er nok power, hvis vi får en kold vinter vil tiden vise.

Der er mange her med Bosch og Vølund pumper, er der ikke andre med erfaringer med Viessmann?
I skriver alle om at I har IPA sprit på jeres brine, mit anlæg har glykol, er IPA så meget bedre, at det ville give mening at skifte?

Jeg skal nok skrive mere om diverse udfordringer, hvis nogen er interesseret? - Men som sagt har vi nu et anlæg der kører godt, dog er jeg lidt bekymret for om det er stort nok til en hård vinter.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,332,029 Unikke besøg
XHTML CSS