HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Nibe uplink - tabt forbindelse?
dslpower
Hej med jer

Vores Vølund F-1245-6 har tabt forbindelsen til Nibe uplink i går nat. Når jeg forsøger at gå ind i Internet-menu og få forbindelse igen, så skriver anlægget blot "Dit anlæg har ikke forbindelse til Nibe uplink i øjeblikket". Man kan ikke gå videre i menuen og bede om ny tilslutningsstreng?

Er der nogen som har prøvet det, og evt ved hvad man skal gør for at få forbindelse til Nibe Uplink igen?
Har selvfølgelig kontrolleret router og Internetforbindelse, det fungerer som det skal.
**************************************************
150 m2 - BR 2015 Hus
Vølund F-1245-6kw med 40L buffer, 300 meter slange i østjydsk muld. Gulvvarme i hele huset.
**************************************************
 
tagestavsdal

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2473&pid=18539#post_18539]dslpower skrev:[/url]

Hej med jer

Vores Vølund F-1245-6 har tabt forbindelsen til Nibe uplink i går nat. Når jeg forsøger at gå ind i Internet-menu og få forbindelse igen, så skriver anlægget blot "Dit anlæg har ikke forbindelse til Nibe uplink i øjeblikket". Man kan ikke gå videre i menuen og bede om ny tilslutningsstreng?

Er der nogen som har prøvet det, og evt ved hvad man skal gør for at få forbindelse til Nibe Uplink igen?
Har selvfølgelig kontrolleret router og Internetforbindelse, det fungerer som det skal.


Hej dslpower

Jeg oplever det ind imellem.
også her er der ingen problemer med router og internetforbindelse, men måske har den været nede og selv kommet op, da jeg har en lidt ustabil forbindelse.

Jeg løser problemet ved at genstarte varmepumpen, så genstarter jeg også computeren i pumpen som kommunikerer med Nibe,
Jeg har aldrig bedt om en ny streng, da det så ville nulstille alle de eksterne brugere som er tilsluttet som kigge på brugere.

Altså genstart VP, det er som al anden elektronik noget som ind imellem skal genstartes.
Jeg oplever det også med telefonen, når den pludselig ikke kan fange netværket via simkortet, men kun via wife.

Gætter på at det vil hjælpe hos dig som det har gjort hos mig.

Hilsen Tage
 
dslpower
Hej Tage

Hvordan er det nu lige med genstart af pumpen... skal det gøres fra en menu eller er det bare tænd og sluk knapperne på fronten?
**************************************************
150 m2 - BR 2015 Hus
Vølund F-1245-6kw med 40L buffer, 300 meter slange i østjydsk muld. Gulvvarme i hele huset.
**************************************************
 
tagestavsdal

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2473&pid=18542#post_18542]dslpower skrev:[/url]

Hej Tage

Hvordan er det nu lige med genstart af pumpen... skal det gøres fra en menu eller er det bare tænd og sluk knapperne på fronten?


Jeg har ikke fundet muligheden for at gøre det fjerne betjent.
Så jeg har enkelt slukket fysisk på pumpen, ventet 5-10 sekunder og tændt igen.

Så fandt den nettet igen.

Tage
 
VB
Problemet optræder, men meget sjældent, hos mig. Ligesom Tage slukker og tænder jeg også varmepumpen. Det hænder så, at UP Link ikke viser alle data, selv om de vises i indedelens display. Det kan være udetemperatur eller rumtemperatur, der mangler. Men efter nogen tid, ofte flere timer, viser UP Link dem igen.
Frekvensstyret 3-12 kW NIBE F2040 (Luft/Vand) med NIBE VVM indendørs modul.
Installeret november 2013. Opvarmer hus på 180 kvm., fordelt på 2 plan. Primært med radiator, 40-50 kvm med gulvvarme. Huset er bygget i 1946. 50 mm hulmursisolering og 250 mm tagisolering.
Årsforbrug:
6.430 kWh i 2014 (laveste udetemperatur -5)
6.650 kWh i 2015 (laveste udetemperatur -5)
7.083 kWh i 2016 (laveste udetemperatur -9)
6.777 kWh i 2017 (laveste udetemperatur -6)
7.766 kWh i 2018 (laveste udetemperatur -?)
6.770 kWh i 2019 (laveste udetemperatur -?)
6.190 kWh i 2020 (laveste udetemperatur -?)
Før varmepumpen årligt 2300 liter olie.
 
dslpower
Tak for svarene - jeg prøver at genstarte.
**************************************************
150 m2 - BR 2015 Hus
Vølund F-1245-6kw med 40L buffer, 300 meter slange i østjydsk muld. Gulvvarme i hele huset.
**************************************************
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,340,179 Unikke besøg
XHTML CSS