HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad er normalt W forbrug ved idle
Tooms
Hej

Min far har fået en brugt varmepumpe til hans værksted og det virker fint.

Men jeg har så lavet nogle målinger på den og er lidt overrasket over at den bruger så mange watt når den bare er idle.

Idle mode: ca. 93 Watt
heat mode: ca. 1082 watt
Standby mode: dette har jeg ikke fået målt

varmepumpe model: Appliance AAC 11000 A-PTC

Hvis jeg har regnet rigtigt betyder det at der bruge 15-1600,- per år i idle mode hvis den er tændt 24*7*365
ja jeg ved godt at den ikke vil være tændt hele året, men er det ikke et meget højt el forbrug for en varmepumpe som bare er i idle mode??


Forbruget er målt med en Fluke 345 så jeg vil mene at det er rigtigt, men hvis nogle til se skærmskyd af det kan jeg upload dem til tråden.


/Tooms
 
Rhsin
Hejsa!

På mine panasonic varmepumper er forbruget på 0,2 kwh på 1 uge når den er "slukket" dvs den kan tændes via app (internet eller remote)

Hvis de er sat til frostfri 8 grader så brugte de ca. 70-80 kwh på 1 uge, men dette afhænger selvsagt meget af hvad er udetemperaturen på det aktuelle tidspunkt (dette var aflæst forbrug i Januar 2015).

forbruget er aflæst inde fra internetadgangen til varmepumperne som logger elforbruget.
Mvh
René

Sommerhus 216m2 fra 2005 med gulvvarme + Pool
Jordvarme - Thermia Diplomat Duo Optimum G3 13 KW
600 meter slange, grundvandet pibler frem
510 liter buffer på brugsvand og 100liter buffer på gulvvarme/pool.
Monteret 2 luft/luft Panasonic aaa+ varmepumper i hh seperat aktivitetsrum på 30m2 som ikke havde gulvvarme, samt i stue for bedre dynamik og mulighed for aircondition, for optimal komfort.
 
Tooms
Dit standby på 200wh for 1 uge virker okay, jeg må vist prøve at måle hvad standby er på den.


Tænker at jeg vil lave en lille ekstern styring med en arduino+føler også kan den tænde for varmepumpen via IR coder eller et relay når der er behov for det og der ved kan spare en del per år i el.



Tooms
 
Rhsin
du kan evt bruge sådan en til at cutte strømmen til varmepumpen (hvis ikke varmepumpen trækker for meget strøm vel og mærke) http://www.elsag.dk/termostat/rumtermostat/rumtermostat-til-regulering-af-varme-med-stik.htm
Mvh
René

Sommerhus 216m2 fra 2005 med gulvvarme + Pool
Jordvarme - Thermia Diplomat Duo Optimum G3 13 KW
600 meter slange, grundvandet pibler frem
510 liter buffer på brugsvand og 100liter buffer på gulvvarme/pool.
Monteret 2 luft/luft Panasonic aaa+ varmepumper i hh seperat aktivitetsrum på 30m2 som ikke havde gulvvarme, samt i stue for bedre dynamik og mulighed for aircondition, for optimal komfort.
 
Bace

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2494&pid=18792#post_18792]Rhsin skrev:[/url]

Hejsa!

På mine panasonic varmepumper er forbruget på 0,2 kwh på 1 uge når den er "slukket" dvs den kan tændes via app (internet eller remote)

Hvis de er sat til frostfri 8 grader så brugte de ca. 70-80 kwh på 1 uge, men dette afhænger selvsagt meget af hvad er udetemperaturen på det aktuelle tidspunkt (dette var aflæst forbrug i Januar 2015).

forbruget er aflæst inde fra internetadgangen til varmepumperne som logger elforbruget.


Altså en el-pris på knapt 0,5kr/ugen i std.by forbrug, det kan vel næppe betragtes som voldsomt og man skal godt nok tænke sig om hvis man vil til at bygge en styring for at spare penge Smile
Danfoss DHP8 Opti (7,5KW)
1x375m Jordslange
500L Buffertank
100m2 Hus med gulvvarme
 
Tooms
Hej

jeg har nu fået kigget lidt mere på det og målet lidt mere

Standby mode: ca. 84 Watt
Idle mode: ca. 93 Watt
heat mode: ca. 1082 Watt

Så jeg syndes forsat at når varmepumpen er slukket(standby) på fjernbetjening at den så forsat bruger 84w, men ud fra de fotos jeg har fået taget så kunne det godt se ud som om at der er et varmelame i udendørs enheden..

jeg har desværre ikke har tid til at skille det ad og kigge efter.

Her er lidt data og foto af hvordan det ser ud..


Varmepumpen er i standby
www.tooms.dk/download/heatpump.dk/standby-power.PNG


Idle
www.tooms.dk/download/heatpump.dk/idle-power.PNG


Varmer
www.tooms.dk/download/heatpump.dk/Heat-highfan-power.PNG


De næste to foto er efter den har stået i standby i 3-4 timer.
www.tooms.dk/download/heatpump.dk/varmepumpe-inde.jpg

bemærk det meget varme sted i bunden og det er efter 3-4 timer i standby og det er frostvejr uden for
www.tooms.dk/download/heatpump.dk/varmepumpe-ude.jpg
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,320,599 Unikke besøg
XHTML CSS