HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
vandboring - luf/vand varmepumre
martin
Jeg har lige været igennem hele møllen med kommune, amt og miljøstyrelsen - og selvom jeg har en stor grun på 2000 kvm. ligger grunden mellem 50 og 100 m fra en privat boring. Så jeg har netop få meddelelse om, at der ikke gives deipensationer på under 100m - så jeg er i samme båd som Finn.

En nævner Alpha varmepumper luft/vand som et muligt alternativ. Hvor kan jeg finde oplysninger om dem og er der nogen, som kan være behjælpelig med nogle interessante oplysninger og erfaringer...

/martin
 
Admin
Der kommer 2 pdf filer under downloads snarest
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
kla
Når man bruger eks ethanol er det for det 1 halveret afstandskravd.v.s 150m, dernæst er det miljøbeskyttelsesloven som gælder og her har kommunen ingen indsigelse, hvis du herefter opdeler jordslangerne i 2 kredse (eks. 300/2) kredse kan du sagtens minimere afstandskravet til en drikkevandsboring du kan herefter have 75 m. til nærmeste drikkevandsboring. du kan evt. få hjælp fra miljøstyrelsen, det er dem som har udstukket reglerne.

kla
 
poul_s
Hej alle

Jeg har et nyt produkt hvor der ikke er nogen problemer med afstandskrav til vandboringer, og der er ikke problemer med plads.

Har fået det godkendt i Ribe amt, hos Miljø styrelse, Danmarks naturfrednings forening, vandværks foreningen. til brug i vanddeskyttelses områder.

Det går i sin simpelhed ud på at bore en varme sonde mellem 40 og 80 mtr ned i jorden, her kan man hendte 7-8 grader varmt vand hele året. Systemet er et lukket system, med et sikkerhedskammer uden om, hvilket giver en løsning svarende til rør i rør.

Dette er dyrere end at grave slanger ned, men til gengæld, har egne test sidste vinter vist at jeg kan holde en COP værdi på over 5 hele tiden. Så svarer prisen til at fyre med træpiller

Dette produkt forventes at komme i handel i løbet af de næste 2 -3 mdr.

MVH Poul
 
kla
Hej Poul.

Produktet kendes fra Sverige hvor man i større udstrækning benytter boringer men det er da fint at du har fået gennembrud i de instanser, se billeder vedlagt
Redigeret af kla d. 29-07-2006 12:24
 
Admin
Dejligt at se vi danskere også kan være med til at udvikle nye produkter indenfor anden form for varme.

lad os endelig høre mere om produktet.

Poul du er velkommen til at lave en artikkel om dette. ( kan gøres ved at klikke på foreslå artikkel når du er logget ind ) derefter læser jeg denne og godkender den.

Admin
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
poul_s
Hej Kla.

Ja det e rigtig at de har brugt det i sverige i nogle år, den store forskeld her i forhold til den svenske model er at der et et sikkerhedskammer rundt om hele konstruktionen, og at jeg kan overføre ca. 600 gange mere effekt / mtr end den svenske model.

Til Admin.

Jeg skal nok lave et indlæg.

MVH Poul
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,199,698 Unikke besøg
XHTML CSS