HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Meget snavs i brine filter
Mads Holm Nielsen
Hej.
Jeg har en Fighter 1220 som kører på sit 8 år uden de store problemer, men du har jeg haft et par dage hvor LP-alarmen har meldt sig uden at jeg helt kunne forstå hvorfor. Jeg startede med at rense brine filter og kunne konstatere at det var fyldt med snavs. På med filter igen og starte pumpen op igen som så starter fint op og kører et par timer - for så at gå i stå igen med LP-alarm. Så faldt min tanke på brine cirkulationspumpen - måske var den stået af? Men det kunne alligevel heller ikke passe for den kørte umiddelbart fint, så jeg tjekkede filteret igen, som viste sig endnu engang at være fyldt med snavs. siden denne opdagelse har jeg tømt filteret med få timers mellemrum og det er hver gang lige fyldt med snasket grønt slimet snavs. og nu spørger jeg så hvad kan det være og kan brine blive for gammelt? eller er der blot tale om at jeg skal blive ved med at tømme filteret indtil der ikke længere er skidt i?
 
hamselv
Du kører med glykol. Og har ret sikkert en galoperende vækst af et eller andet i vandet. Har set det et par gange. Du er nødt til at få analyseret hvad der er i brinen. Det nogle af glykol leverandørerne hjælpe dig med. Dem vi har fundet har vi skyllet og filtreret og givet en gang additiv. Har hørt om nogle man var nødt til at skylle rene og give en helt ny glykolfyldning.
 
Mads Holm Nielsen
Tak for det hurtige og seriøse svar. Jeg vil kontakte Vølund for at høre om de kan give mig et svar på hvad der kan være galt med vandet og om de eventuelt har et eller andet tilsætning som kan neutralisere det forurenede vand.
 
hamselv
Håber mit indspark hjælper dig. Er nysgerrig! Du har glykol på ikk' (altså du kan se brinen er farvet og virket fedtet)? Gider du skrive her hvad de finder? Bare til OR har vi anvendt SOLO, GLAD og PERS Kemi til at fortælle os hvad der var i vandet og hvad vi skulle gøre. Erindrer et lidt større anlæg i en 1000 kvm villa, hvor det var helt galt. Den fik en sjat af et eller anden fælt. Slangerne skyllet to gange med fine filtre (ekstern . altså ikke bare den påbyggede snavssamler). Anlægget har kørt upåklageligt siden. Men gider du lige skrive om resultatet?
 
Mads Holm Nielsen
Hej igen
Jeg har indtil videre tømt filteret to gange om dagen i 14 dage. og i den efterfølgende uge en gang om dagen, og den seneste "lille uge" hver anden/tredje dag. Og det er som om der er mindre og mindre skidt i for hver gang, men jeg tror nu ikke på det som en permanent løsning. Dog tænker jeg ikke at det kan skade at få så meget snavs, som muligt, ud af systemet.
Det er et glykol anlæg og jeg skal nok skrive tilbage når jeg har fået svar fra kemikeren.
Smile
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,246,347 Unikke besøg
XHTML CSS