HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Udskiftning af cirkulationspumpen
Maze
Efter at have studeret mit setup, med en IVT E14 hvor der sidder en traditionel 200 watt cirkulationspumpe inde i enheden og en Alpha pro på returen er mit spørgsmål følgende:
Ville det være muligt at erstatte den traditionelle pumpe med den der sidder på varmereturen? Det virker lidt overdimensioneret til et hus på 290 m2 at have to pumper siddende på varmestrengen. Ifg. Grunfoss så kan min alpha pro trække forbruget alene, men hvad med anlægget kan håndtere at cirkulationspumpen kører variabelt?
Mvh. Maze

290 m2 hus fra 1885 opvarmet med jordvarme fra en ITV Greenline HT plus E14, 300 L VV, 160L buffertank installeret i 2006.
 
ojacobsen
Jeg ved ikke om det er det samme med IVT, men med Nibe går det ikke at den interne er variabel, då det ville gå helt "bananas" når den producerer varmtvand (meget lidt vædske at cirkulere).
Det var Grunfoss der gjorde mig opmærksom på dette.
Diagrammet ser lidt forvirrende ud... kan den eksterne sidde der for at cirkulere centralvarmen når der laves varmtvand?
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
KBC
en Alpha pro pumpe kan man slå over på konstant drift
så bruger den stadig ikke så meget strøm som den gamle
Hilsen en glad jordvarme indehaver
1 stk. combi queen 7 med 3X150 m jordslange
 
ojacobsen

Citer

en Alpha pro pumpe kan man slå over på konstant drift
så bruger den stadig ikke så meget strøm som den gamle

Korrekt, men besparelsen bliver mindre......
Og så mister man den fordel som den giver ved brug af termostater (burde ikke være et problem, da vi jo ingen har Wink)
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
Maze
Tak for svarene, der vist ikke andet for at det må prøves....
Mvh. Maze

290 m2 hus fra 1885 opvarmet med jordvarme fra en ITV Greenline HT plus E14, 300 L VV, 160L buffertank installeret i 2006.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,203,390 Unikke besøg
XHTML CSS