HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
HZ9rke
Melvyn
Hej , jeg er ny herinde og har i den forbindelse et spørgsmål om Panasonic HZ9rke's modeller.

Er der nogen herinde der ved noget om Panasonic's Hz9rke-1/-5 varmepumper. Den sidste er med bluefin. Det ser ud til at de er forholdsvis nye. Jeg har ringet til de forhandlere som har dem og bedt om brochurer + data på dem men ingen kan fortælle noget heller ikke dem de køber fra og hvor de har det fra. Er det så en påstand eller hvad skal man tro. Kan det være fordi Panasonic er en stor rodebutik. Det skulle ellers at det er en af de bedste pumper.
Det ville være så dejligt hvis Panasonic havde opdateret brochurerne.
Dette er hvad der står om dem og hvad jeg savner svar på for jeg vil jo gerne have disse forbedringer:
10% bedre ydelse og effekt ved minus 15 grader.
20% bedre ydelse og effekt ved minus 20 grader.
Forlænget Powerful mode (ekstra effekt).
Forbedret afrimning ved lave temperaturer.
Ny og forbedret elektronik.
F-eks. skal bilfabrikanterne nok fortælle evt. købere om nye modeller og forbedringer = ekstra udstyr.
 
hamselv
Der hersker en del tumult netop med Panasonic og hvem der importerer. Ikke mange år har Kinnan stået som en art eneimportør. Men der har så hersket en del wild west tilstande med f. eks Klimacompagniet (nu konkurs) der lystigt parallelimporterede. Samtidig var man fra Sverige under beskydning fra CITCOP (kuponhæfte foretagende), Solo og senest LMG. Panasonic har så åbenbart opgivet og sælges nu gennem Solar + alle mulige andre der har lyst, herunder Bilka m fl. Reservedelssituationen og backup, er nogenlunde som en by i Rusland. Altså meget besværlig og langtfra så velfungerende som da Kinnan var eneimportør. Vi ser det skamsolgt til ingen penge af smede, cykelhandlere og bagere, og ser derfor ingen grund til at beskæftige os med mærket fremadrettet. Og den dag Kinnan stopper med reservedelene til Panasonic bliver trist. Så bliver det meget svært. Tror ikke Bilka bruger mange sekunder på at finde reservedele hos den fyr i Litauen hvor de har handlet. Så når garantien er slut, gætter jeg på det er slut med dele.
 
Varmeihuset
Hvad ville det bedste alternativ så være ?
både ang effektivitet, og mulighed for service /reservedele
 
hamselv
Det må jeg ikke fortælle dig. Jeg ved kun hvad vi oplever som servicefirma og hvem jeg selv vil handle med og af hvilke kanaler. På et tidspunkt havde man for eksempel en ret aggressiv varmepumpesælger her i det jyske som reklamerede ret kraftigt med begrebet Danmarkspumpen. Det varemærke er så ejet af Kinnan. Han havde så kun købt et to anlæg af Kinnan og resten var så antagelig fra Solo, Citcop LMG eller hvor de nu kom fra dengang. Se så er det nemt at tro man får det hele for det halve. Eller da det nu hedengangne Fukura, senere Comfort Electronics importerede LG, Airwell, Carrier mm. Der var det nemt at tro nu fik vi mærkevaren billigt. Eller da Klimacompagniet reklamerede med varmepumper "der var det samme som IVT", bare til det halve.

Når vi så havde slidt to tasturer op på at søge hjælp på disse apparater var det rart de gamle flinke importører fandtes.

En lille morsomhed: I mit gamle firma hjalp vi LG manden med at købe en LG for at han kunne spore hvordan den kom hertil. Vi beholdt apparatet og solgte den på et "Sale out". Skidtet var så født til Sydeuropa og duede ikke i DK, før vi fik skiftet print. Samme har vi oplevet flere gange med Panasonic, en sølle programmeret afrimning duede ikke før der kom et nordisk print i. Og det "sjove" er. Du kan intet se på maskinens koder. Panasonic for nu at blive ved hovedspørgsmålet er sporbar på serienumre. Og som med biler, kender man den ikke, skal betales ved kasse 1.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,971,798 Unikke besøg
XHTML CSS