HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Jordvarme og solvarme
zimonn
Hej
Et tvivlsspørgsmål. Hvis man har traditionel varme, som olie, gas eller fjernvarme, har jeg forstået, at det er en god ide af hensyn til miljø og økonomi, at sætte et solvarmeanlæg op til at supplere i ca. halvdelen af året. Men hvis man vælger et jordvarmeanlæg, skal man så også supplere med et solvarmeanlæg?

Huset, der skal bygges, er på 180 m2 med gulvarme og to badeværelser.

- og hvad koste sådan et anlæg rundt regnet, når man selv kan grave slangerne ned?

Håber der er nogen, som har et bud på ovenstående.

Med venlig hilsen - Michael Koustrup
zimonn tilknyttede følgende billede:fil:
Du har ikke lov til at se downloads i denne debat.
 
Admin
Hej zimonn

Hvis du bygger et nyt hus og vil have jordvarme kan det ikke betale sig at bruge penge på sol fanger.

Et jordvarme anlæg ligger nok pris mæssigt på mellem 90 til 120000 kr

Ved mange firmaer vil du nok kunne få lov at være med til medbyg i form af bla gravning, måske nedlægning af slanger. ( få det godkendt af firma inden tildækning.

Men Prøv at hente en tre tilbud på et anlæg.

De største aktører finder du her på siden i form af banner reklame
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
kla
Nu skal man jo ikke totalt afskrive solfangere, fordi man får lavet jordvarme, det vil stadig hvis familien er stor nok være forretning i en solfanger,
Hvis solfangeren er den rigtige type, her tænkes især på en vaccum fanger, kan man hente masser af varme, også til opvarmning i overgangsperioden, vaccum fangere har 50% højere effekt end standard fangere, og begynder for alvor at kunne leverere varme allerede i slutningen af marts.

Vi sammenbygger solfangere fra boderus med IVT´s varmepumper styring af fangeren klares af ekstern styring, styring af VP klares af regoen i IVT maskinen, det fungerer faktisk rigtigt godt.

Gevinsten er at solfangeren kan sættes til at lave gulvvarme/håndklædetørrervarme i perioden hvor sommertidsstyringen kobler varmepumpen fra.
 
Admin
Yep,men hvor mange kwh strøm kan man købe for det et installeret vaccum solfanger anlæg koster ?

Både varmepumpe og solfanger skal jo forentes og give et fornuftigt
dæknings bidrag op mod anden opvarmning

Altid rart at blive klogere.
Redigeret af Admin d. 20-06-2007 23:27
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Mogens

Citer

zimonn skrev:
Hej
Et tvivlsspørgsmål. Hvis man har traditionel varme, som olie, gas eller fjernvarme, har jeg forstået, at det er en god ide af hensyn til miljø og økonomi, at sætte et solvarmeanlæg op til at supplere i ca. halvdelen af året. Men hvis man vælger et jordvarmeanlæg, skal man så også supplere med et solvarmeanlæg?

Huset, der skal bygges, er på 180 m2 med gulvarme og to badeværelser.

- og hvad koste sådan et anlæg rundt regnet, når man selv kan grave slangerne ned?

Håber der er nogen, som har et bud på ovenstående.

Med venlig hilsen - Michael Koustrup


Hej Michael

Ligger du jordvarme ind i huset, så skaldu ikke tænke på andet overhovedet.
Ikke noget med solvarme, brændeovn eller andet, brændeovn kan selvfølgelig være hyggeligt, men ikke en nødvendighed for opvarmningen.
Vi har bygget nyt hus og fået jordvarme fra Salling Vaske & Køleservice
Det er et max 10 kw. variabelt anlæg, der trækker 186 m2 hus + 67 m2 garage som bliver opvarmet til 15-17 gr. dette anlæg har en 4 kw. supleringsvarme indbygget og når jeg trækker oplysninger ud af dens compurter, så har denne supleringsvarme ikke kørt endnu.
Men du kan se mere ved at gå ind under mine data og se min hjemmeside.
Der kan du også se min mail, hvis du vil vide mere.
venligst Mogens
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,299,312 Unikke besøg
XHTML CSS