HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Anskaffelse af varmepumpe
Skem
Vi er ved at opføre nyt hus, som energi mæssigt placerer sig i energi klasse 1-2. Vi har besluttet ikke at tilslutte os fjernvarmen i området, og derfor ved at kigge på alternativ løsning. Huset er i 2 plan, beboelse 186 m2, og med 4 personer.

Efter diverse undersøgelser, og input fra diverse, er vi blevet anbefalet at kigge på Nilans's VP18 Combi, eller den nye VP18 psv. Efter sigende skulle det kunne være mulig at forsyne varme/varmvand og samtidig give balanceret ventilation.

Er der nogen der har erfaring med VP18, og er det sansynligt at den alene kan forsyne nok energi til boligen, uden væsentlig subleringsvarme.
 
XJLN
Et andet eksempel kunne også være: http://www.pettinaroli.dk/ste/dok/Datablad%20lwz303_403%20integral%20DK.pdf
uden jeg dog kender så meget til den, har set den på messe hvor den vakte min interresse.
 
Mogens

Citer

Skem skrev:
Vi er ved at opføre nyt hus, som energi mæssigt placerer sig i energi klasse 1-2. Vi har besluttet ikke at tilslutte os fjernvarmen i området, og derfor ved at kigge på alternativ løsning. Huset er i 2 plan, beboelse 186 m2, og med 4 personer.

Efter diverse undersøgelser, og input fra diverse, er vi blevet anbefalet at kigge på Nilans's VP18 Combi, eller den nye VP18 psv. Efter sigende skulle det kunne være mulig at forsyne varme/varmvand og samtidig give balanceret ventilation.

Er der nogen der har erfaring med VP18, og er det sansynligt at den alene kan forsyne nok energi til boligen, uden væsentlig subleringsvarme.



Hej Skem

Kender ikke så meget til den nævndte pumpe, men at den ikke skulle kunne varme et hus op på 186 m2 hvis ellers du har fået lavet nogle bergninger, så er der noget galt.
Jeg fik i efteråret monteret et jordvarme anlæg fra Salling vakse&køleservice som er en max 10kw. anlæg (variabelt)
når jeg går ind og ser i dens compurter så har dens exstra 4 kw. supleringsvarme ikke kørt endnu.
Huset her er nybygget med kip over alt 186 m2, altså samme størrelse som jeres. Og garagen som også kan opvarmes er på 67 m2
253 m2 er blevet opvarmet uden at supleringvarmen er trådt til.
Skal siges at garagen kun er blevet opvarmet til en 15-17 gr.
Så kan den ikke opvarme huset, så skal der nok søges lidt vidre.

Venligst Mogens
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,347,215 Unikke besøg
XHTML CSS