HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
priser
xmads
Hej

Jeg har været ved at kigge mig lidt omkring på nettet da vi skal til at bygge nyt hus, men priser på jordvarmeanlæg er ligesom en hemmelighed (hvis altså man ikke lige ringer til en forhandler). Er der her på siden nogen som har nogen økonomiske retningslinier for hvornår prisen er for "høj". Har forhørt mig hos et par forhandlere og synes nu 120000 kr (uden installation) for et anlæg indeholdende en kompressor, varmeveksler, pumper, styring, fittings, beholder, lidt kølemiddel, brine og rør er i overkanten. Men er det prisen jamen så er det jo nok sådan det er eller hvad?
Hvad med priser i sverige eller tyskland, kan det slet ikke betale sig at hente det der.
på forhånd tak for jeres svar i dette fede forum.

mvh MadsGrin
 
kla
Ja hvad er den rigtige pris på et jordvarmeanlæg,

hvis ellers det er et normalt hus vil priserne være mellem 100.000 - 130.000 hvis du vel at mærket ikke laver noget selv, hvis du selv graver falder prisen ca 20.000 kr

næsten alle varmepumper koster ca 50- 55000 kr, dertil skal du købe slanger, kølevæske, indføringsrør isolering, samlinger til slanger fittings T stykker m.mere, og så skal anlægget monteres, der er vel stumper for 20-25000 kr. så prisen kan næsten ikke være meget anderledes hvis også montøren skal leve.

om det er billigere at købe i udlandet ??? personligt ville jeg ikke bruge tid og kræfter på at spare måske 5.000 kr i indkøbspris og så give afkald på garantien, når du selv indfører varmepumpen er der "kun" 1 års garanti på produktet.

Jeg synes at det er helt rigtigt at købe jordvarme til et nyt hus, det er faktisk hul i hovedet ikke at gøre det.

kla
 
Claus
Det er besværligt hvis du køber i sverige og der sker noget med pumpen

MEN jeg har sparet ca 50 TUSINDE på at impoter fra Sverige ,og jeg kender til besparelser på over 100000 ved størrer anlæg.

ps
Kla er sælger for IVT Wink

 
lowflyer
Jeg har lige kigget hos en tysk leverandør at et Viessmann Vitocal 300 for 4,8 KW koster 7.390 euro og 10,8 KW koster 8.690 euro, begge priser incl tysk moms. jeg aner ikke hvad det koster i DK, men tipper på 20 - 25 % dyrere
 
kla
Lidt røre i andedammen

jeg tror ikke på at du har sparet 50.000,- kr på dit grej, det er muligt at hvis du beregner grarvepris, montagepris fra så er det muligt du har sparet 50.000,- men ikke 50000 på udstyret, så hvis dette ikke er rigtigt må du gerne korrigere mig. så har du købt et jordvarmeanlæg til 25.000,- kr og det tror jeg ikke på.

Jeg skal ikke brokke mig over gør det selv folk, men i skal huske på at når i skriver om store besparelser, lægger i rent faktisk mange timer og arbejde i projektet som ikke bliver beregnet, efterfølgende praler i af at have sparet rigtig mange penge men glemmer at fortælle at i har brugt rigtig lang tid på det.

det er jo ikke alle som har viden eller lyst til selv at rode med disse ting, de vil føle sig snydt, når en som mig siger 100.000,- plus gravearbejde, for der er en som de har set på nettet som har sparet 50.000,-

Ingen seriøse sælgere snyder nogle kunder det er bare dyrt grej, som skal monteres af dyre håndværkere, og gravearbejdet udføres af professionelle gravefolk, og så ryger prisen op.

så venligst lad være med at prale af besparelser som primært er arbejdsløn til håndværkere, som vi andre må trækkes med.

Jeg kender samtlige produkter og priser på markedet og alle ligger med en max difference på 10.000,- kr for samme størrelse pumpe.

og så er det da ligemegt hvad for en varmepumpe jeg sælger, jeg har på intet tidspunkt udtalt mig negativt om andre produkter, men alene forsøgt at holde en sober og reklamefri dialog

kla

 
Claus
Det er rigtigt at det er med gør det selv arbejde

Jeg har brugt mange timer på det


"og så er det da ligemegt hvad for en varmepumpe jeg sælger, jeg har på intet tidspunkt udtalt mig negativt om andre produkter, men alene forsøgt at holde en sober og reklamefri dialog"

Det er jeg helt enig i

Men det er da godt at vide at du har en profesionel viden om tingene.

Claus
 
PeterKunz
Det er min mening, at varmepumper ikke er så meget anderledes end andet selvbyggerarbejde.

Hvis man vil, kan man lave rigtig meget selv, men det kræver, som kla skriver, en masse timer, og man skal være meget opmærksom på, hvad man må og ikke må lave selv. (Som strømarbejde fx).

Der er mange kræfter i en varmepumpe og de tilhørende rør og tilslutninger, så man skal virkelig vide, hvad man går igang med.

Det er mit indtryk, at mange varmepumpeinstallatører er åbne overfor, at man selv laver en del af arbejdet.

Derfor: tal med din installatør og fortæl ham, hvad du godt kunne tænke dig at lave selv, og få en pris, der forholder sig til det.

Man kan godt spare penge på at købe i udlandet, men mister som sagt visse dele af garantierne.

På længere sigt er der mest at spare i at få en varmepumpe, der passer optimalt til huset og beboernes behov. Over 20 år kan det blive til mange penge, hvis noget ikke er optimalt installeret.
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 8

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,346,514 Unikke besøg
XHTML CSS