HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hvilket varmepumpe anlæg er mest økonomiske i drift?
Omalie
Hej,

Jeg søger lidt prof viden fra alle jer herinde på Heatpump.dk Smile Min problematik består i sin enkelhed i, at mit gamle olie og brændselsfyr er ved at runde de 30 år, så det må man vel sig står for snart udskiftning.

Jeg har så de sidste pr måneder gået med tankerne om at anskaffe mig et super økonomisk varmepumpe anlæg, men hjælp mig, hvad skal jeg satse på? Luft/luft, luft/vand, jordvarme? Anlægget må gerne være i kombination med andre alternative energiformer.. Hvor jeg kan spare mest på varmeregningen?

I må os meget gerne nævne i hvilket prisleje det anlæg i fortæller om ligge i..

Lidt data om mit hus: Det ligger i ribe området, grunden er 1804 kvm, Beboelsen på 240 kvm + ca 90 kvm butik/værksted med en blanding af gulvvarme og radiatore. Huset er på nuværende tidspunk dårligt isoleret, da det er fra 1910/1965 men det bliver der gjort noget ved.

På forhånd mange tak for jeres hjælp.. det kan nu engang godt være lidt svært for en lægmand at vælge imellem alle de fantastiske alternative energiformer Wink
 
kla
Ja hvilken bil kan du lide ?? lidt det samme spørgsmål, der er noget for enhver, vigtigst af alt vælg en leverandør du er tryg ved, varmepumperne er ikke så forskellige, der er lidt forskelle nogle laver høje temperaturer, nogle er meget stille, nogle er samtidigt pænt design, andre buldre lidt kører med lave temperaturer og har måske et lidt tradisionelt design, men ALLE godkendte varmepumper indfrier de forventninger som man har til dem.

priserne på en 14 -16 kW varmepumpe er vel omkring 120- 140.000,- det er umiddelbart den størrelse som passer bedst til Jeres hus, Jeg vil dog sige at oplysningerne er lidt mangelfulde, til at lave mere nøjagtige beregninger, så anbefalingen er kontakt nogle installatører i dit område og få dem til at lave beregninger.

kla
 
Admin
Hej Omalie

Jordvarme er det bedste til så stort et hus. Prøv at tage kontakt til nogle af de firmaer der reklamerer her på heatpump og få lavet en udregning på hvilken størelse varmepumpe i skal bruge.

Dem der reklamerer her på Heatpump leverer alle produkter der er på possitiv listen hos teknologisk institut.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,347,427 Unikke besøg
XHTML CSS