HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
fra bruger amanda
Admin
Jeg er blevet præsenteret for et produkt som kaldes ispinden, (octopus) og vil meget gerne høre om der er nogen der har erfaring med denne, det lyder umiddelbart til at være for nemt, derfor min usikkerhed
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Admin
Hej Amanda

Prøv at skriv ispinden oppe i søg, så vil du kunne læse mere.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
kla
Hej Amanda

Jeg har set lidt på dit ønske om en ispinnen, kontra et jordvarmeanlæg, jeg har været inde på ispinnens hjemmeside og set en beregning på 4.000 liter olie,

Ispinnes forbrug har været 18.774 kWh X 1,6 = 30.038 kr/år huset ligger i stovby Sverige, altså i skåne med temperatur meget som danske.

Jordvarme 10.010 kWh X 1,6 = 16.016 kr/år

Ved at købe jordvarme sparer du faktisk 14.022 kr/år

du kan gå ind på http://www.octopus.tm/varmepumpar.htm og derefter på mätninger, her finder du forskellige referenceobjekter, men du bliver nok lidt skuffet, det er ikke noger som rykker med Danske energipriser.

held og lykke med dit valg

kla
 
Carl Erik
hej Amanda (og kla)
Jeg synes I skulle kigge på min hjemmeside www.jensensservice.dk, og se under varmestatistikker. Der står alt hvad der er værd at vide om Ispindens effektivitet, og den bliver holdt løbende opdateret!
vh
Carl Erik
 
kla
Hej Carl Erik.

Med alt respekt for ispinnen er dine målinger jo faktisk på den bedste tid af året, den har endnu ikke skulle præstere noget, de data som står på ispinnens hjemmeside er ikke nogen som jeg har opfundet, men kommer direkte fra kurt Karlsen hjemmeside, og med et husforbrug på 32000 kWh og varmepumpen har brugt knapt 19.000 kWh giver ikke en gang en COP på 2, men lad nu tvivlen komme ispinnen til gode hvem ved måske er den god nok, det vil dine tal jo vise.

kla
 
Carl Erik
Det er nemlig rigtigt! Om et år vil der ikke herske nogen tvivl om hvad der rigtigt og hvad der er forkert. Da vil der kun være de tørre facts tilbage, og det synes jeg snart er på tide.
Jeg har efterlyst andre producenter hhv. brugere som kan skaffe tilsvarende målinger på luft/vand hhv vand/vand under normale driftsforhold, men indtil nu er der ingen der har meldt sig.
Hvis du kender nogen ville jeg meget gerne høre om det!
vh
Carl Erik
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,300,509 Unikke besøg
XHTML CSS