HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Trevejsventil - elvandvarmer
Kalechen

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2800&pid=21711#post_21711]hamselv skrev:[/url]

Synes den kobling ser noget broget ud. Hvorfor ikke lavpraktisk koble de to beholdere i serie. Går ud fra du laver blanding fordi du vil køre højtemperatur (for at buffe). Du går så glip af en masse virkningsgrad.

KEEP IT SIMPLE = KIS

NB Det er ret behersket hvad du kan buffe i 400 liter. Dit gulv har langt højere bufferkapacitet.


Ikke et princip, jeg har valgt, men jeg spurgte lidt ind og fik at vide, at det var for at køre det som en stor buffer, men jeg syns VVS sagde i serie til at starte med. Og det er rigtig, at der forhåbentlig kommer højtemperatur, da jeg indsætter en elpatron i hver tank på 3 kW, da jeg en del solceller, som skal bruges. Jeg tænker, at VP skal sættes til 35-40 i sommerperiode og 40-45 i vinterperiode til at starte med.

Jeg har ca. 25 m fjervarmerør (40 mm lysning) og hvis temperaturfald er .2 grader pr./m, vil jeg være tilfreds med omkring 40 grader, da en ene bygning kræver dette i komforttemperatur ved nul grader.

Jeg har endnu en tre kW elpatron og måske jeg kan buffe noget vand i den anden ende fjernvarmerøret..?

Jeg lærte for omtrent 40 siden begrebet KISS = keep it simple stupid...
 
hamselv
Mailer dig lige en skitse imorgen
 
Kalechen

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2800&pid=21712#post_21712]hamselv skrev:[/url]

Og hold jer nu for guds skyld fra alupex. Og laver i det i alupex alligevel, så gå op i størrelse. Der er ingen lysning i alupex vinkler.


Det er 1,5" stålrør som bliver tilpasset på stedet med gevindskæremaskine og fittings.

Frem/retur (ca. 65cm) til VP er isoleret med Armaflex.

Læste i "Den gode varmepumpe installation" at en VVS havde brugt alupex i jorden - tsk. tsk.
 
Kalechen

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2800&pid=21714#post_21714]hamselv skrev:[/url]

Mailer dig lige en skitse imorgen


Perfekt!
 
Kalechen

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2800&pid=21716#post_21716]Kalechen skrev:[/url]

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2800&pid=21714#post_21714]hamselv skrev:[/url]

Mailer dig lige en skitse imorgen


Perfekt!


Glemte at der lige nu står et slukket Twinheat m20i koblet til blandesløjfe, gulvvarmestyring og en Metro 120 liter kombi i den anden ende af fjernvarmerørene. Ja, jeg har faktisk 4 x 40 mm lysning i fjernvarmerørene, da den Vilde Vest VVS, der solgte mig VP, mente jeg skulle sende brugsvand igennem 25 m rør.

Jeg har regnet lidt og måske forstået lidt varmeberegning eller slet ikke...

Jeg bruger ca. 8 tons træpiller pr./år, som skulle give et forbrug på 38400 kW/år ved 100% udnyttelse. Men den gamle Twinheat fra 2001 klarer vel en virkningsgrad på 85%, som giver ~ 33.000 kW, som skal fremskaffes med varmepumpen. Med de beregninger, jeg har kunnet forstå lidt af, vil jeg i gennemsnit, have et energiforbrug på omkring 100 kW/m2, hvis jeg regner rigtigt…

Ca. 350 m2 bygningsmasse i alt så det skulle give små 100 kW/m2 i gennemsnit på de to bygninger - hænger det sammen?

I de koldeste måneder bruger jeg i omegnen af 4569 kW -> 152 kW/døgn i gennemsnit -> 6,34 kW/time.

Men gennemsnit er jo gennemsnit eller hvis man lægger hovedet i varm bageovn og fødderne i fryseren, skulle man have det godt i gennemsnit! (vistnok et citat fra en debat vedr. havdambrug).

Jeg vil som joker have op til 9 kW via solceller i tilskud og det bliver da spændende.
 
Kalechen
Så fik jeg startet varmepumpen og jeg har indtil videre en god fornemmelse. Og med en COP på 5.19 ved en udetemperatur på 10 grader og 45 grader i fremløb ved en produktion på 7 kW, ser det ok ud indtil videre.

Min gode fornemmelse af VVS viste sig, at være helt ude i hampen - jeg troede, jeg var lidt af en menneskekender - det viser sig, at på det punkt er jeg meget naiv.

Jeg havde da heldigvis studeret VP-installationsvejledningen lidt og midt i det hele var VVS ved at montere 1,5" stålrør direkte ind i husets installation fra VP. Det kunne have givet fine vibrationer i bygningen. Da jeg spurgte ind til hvorfor, monterede VVS så et kortere stålrør og flexslange ind i husets installation. Producenten har et monteringssæt i plast og det nok også noget nemmere at isolere godt.

Jeg har fået monteret to buffertanke af 200 liter, som i.flg. VVS skulle fungere parallelt - jeg har konstateret, at andre mener, buffertankene skal fungere i serie og det giver da også mindre rørføring/VVS-arbejde. Om parallel eller serie er mest effektivt, kan jeg ikke umiddelbart vurdere. Det er dog meningen, at buffertanke skal opvarmes via elpatroner, der bruger overskudsstrøm fra mine solceller.

Indvendigt var der åbent ned til bla. at kloakrør, som er forbundet til kundetoilet, der pludselig var adskilt i.flg. VVS. Jeg mente nu, at det nok var ham, da kloakrør havde været brugt i to år uden problemer. Og da toilettet bliver brugt dagligt, havde vi nok lugtet problemet - men nej, det kunne simpelt hen ikke være ham, så jeg måtte betale en kloakmester til at få kloakrør ordnet. Adgangen til rummet med tankene, rørføring m.m. er med trægulv og hvidmalede vægge. Jeg afdækkede så godt jeg kunne og "man" kunne kun arbejde i MEGET snavset fodtøj, hvor der blev slæbt enorme mængder grus, snavs m.m. ind over trægulvet, hvor der blev placeret meget tunge papkasser med fittings m.m placeret direkte på trægulvet. Ventilationsanlægget blev indstillet flere gange uden forespørgsel, da støj generede VVS. Nå men efter et opkald til Nilan support fik jeg ventilation til at køre normalt igen. Og ja, jeg gjorde rent efter VVS mere end én gang.

Positivt er det da, at VP tilsyneladende fungerer, men jeg er endt med uisolerede rør og varmtvandsproduktion, samt et meget varmt lokale. Absolut ingen rådgivning om installationen eller vejledning/henvisning, samt en rørføring, der har været et veritabelt drypvandingsanlæg, som er blevet efterspændt adskillige gange - nogle fittings endda mere end en gang og sluttelig regning på kr. 60.000!

Jeg havde fundet en rådgiver til VVS på Stiebel Eltron samt installationsvejledninger til VVS. Efter en anbefaling, kontaktede jeg VVS og gik der ca. 10 uger inden opstart 6. juni, så VVS har haft al tid i verden til at være godt forberedt, men det er bestemt ikke den fornemmelse jeg har.

Ved ikke hvad der er standard i dag, men efter VVS var færdig, satte han sig midt i skidtet og brugte tid på at notere stumper på papir og derefter gentage operationen på IT - alt selvfølgelig på timebetaling. På forespørgsel, var svaret at kunderne ikke kunne få tidsforbruget til at stemme, så det gjorde han på stedet. I min verden ville jeg som minimum notere materialer ned efterhånden eller hver dag, for at minimere fejl. Jeg antager VVS ikke har kontoruddannelse.

Jeg har to bygninger med fjernvarmerør i mellem, som jeg indtil VP-installationen, har opvarmet med et Twinheat m20i og har fungeret super godt. Med i prisen skulle der installeres noget rør, så tilslutning til fjernvarmerør kom med i den gamle blandekreds. Det ene rør skulle i.flg. VVS rage ca. 30 cm ud fra væggen i et i forvejen smalt lokale. På forespørgsel hvorfor det skulle placeres så langt fra væggen, var svaret at der skulle være plads til at komme til bagved samt isolation. Måske et acceptabelt argument, hvis VVS ikke havde lavet noget lignende i den anden bygning, hvor afstand er så vidt jeg husker omtrent 10 cm. Og ja såmænd - disse rør kunne heller ikke installeres uden gentagne drypperier og efterspændinger.

I samme rum er der en videreførelse af en stikledning til den anden bygning, hvorpå jeg fik monteret en ventil. I den forbindelse blev traditionen med utætheder gentaget og flere gange så jeg vand i samling, hvor fittings er monteret på stikledning.

Så lige nu hygger jeg mig med at isolere indvendige rørføringer og frem/retur mellem og VP samtidig med at jeg tænker over, hvordan jeg mest økonomisk får varmt brugsvand.

Jeg havde inden VP-installation fremsendt installationskrav fra producent mht. gennemskylning, PH-værdi m.m. som skal være på plads inden tilslutning. Ved spørgsmål vedr. dette område fik jeg vist et filter, som ville blive monteret i retur til VP. Om det filter klarer sedimenter, PH-værdi kan jeg have mine tvivl om.

Nå, det ender nok med at jeg må betale mig fra, at få en anden VVS til at rådgive - dels om den bestående installation og dels selve afslutningen, så jeg kan få varmt brugsvand på en fornuftig måde.
 
Kalechen
Skal huske at nævne, at jeg har konfronteret VVS og han står urokkelig og klippefast - altså alt er skønneste orden fra VVS's side. Intet, absolut intet er på nogen måde fejl eller forkert fra VVS's side, så det kan kun være mig...

Men som man siger, man bliver ikke altid rigere af, at blive klogere... Smile
 
Varmeihuset
Jeg havde fundet en rådgiver til VVS på Stiebel Eltron samt installationsvejledninger til VVS. Efter en anbefaling, kontaktede jeg VVS

Tag billeder af instalationen, og send dem til Stiebel Eltron
Spørg om de vil stå inde for arbejdet som deres anbefalede arbejder har udført
Det er dem der senere evt vil frasige sig garantien pga forkert instalation
Og er vvsern til den tid ikke længere aktiv/i live, har du evt et problem

Siger de god for det, kan en af deres andre vvs ere lave det som en garanti sag, såfremt et problem opstår i garanti perioden,

Fatter stadig ikke at der ikke bare sættes en trevejs ventil i til vv

ang overskudsstrøm, så send det til vv beholder som første prioritet
og først når den der ikke kan afætte mere strøm, send det til buffertank
JA JA
man blir lidt bidt af det, men hellere det end bidt af en regning fordi, man ikke var bidt af det ;o)
 
Varmeihuset

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2800&pid=21708#post_21708]hamselv skrev:[/url]

Vil du være lidt mere end bombesikker kunne de vælge at proppe en elpatron i TIDA'en, men det giver ikke rigtig mening. På TIDA'en har du fulde 200 liter at køre på, så det burde spille. Og ved det den fungerer som en gennemstrømningsvarmer burde det være nok. Vil man gerne have meget varmt vand, kan man også sætte en bette elvandvarmer i serie. Kører TIDA'en på lige over 50° og sætte elvandvarmeren på ca det samme. Falder temperaturen fra TIDA'en (og det gør den hvis man skamtrækker fra den) hjælper el'len direkte til. Vi har lavet flere 14 og 16 kW'ere med TIDA300 og der får vi gode pause og driftider. Og selvom det er gennemstrømning ligger afgang brugsvand særdeles tæt på beholderens toptemperatur. Fordelen ved disse er meget lille brugsvandsindhold og derfor ingen legionella-bøvl. Spiralen er rustfri og kan køre med alle rørsystemer. TIDA 300 har jeg kørende på 6 ungdomsboliger med en 14 kW'er og to steder har vi fire lejligheder på en lignende opstilling. Alle steder rigeligt med varmt vand og ingen pjatkørsel på samme. Har så ikke prøvet 200'eren. Men mon ikke den duer lige så godt, bare med en smule dårligere start og stoptider. Dette burde kunne fikses ved at anvende lidt højere hysterese.


Hvad er prisen på sådan en Tida 200liter
Hvor lav en temp kan man sikkert køre med, hvis der kun skal bruges et bad om dagen på 60 -70 liter a 36,6 grader?
Hvor meget bedre ville en cop ende med at blive bedre ved vv?
JA JA
man blir lidt bidt af det, men hellere det end bidt af en regning fordi, man ikke var bidt af det ;o)
 
Kalechen

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2800&pid=21746#post_21746]Varmeihuset skrev:[/url]

Jeg havde fundet en rådgiver til VVS på Stiebel Eltron samt installationsvejledninger til VVS. Efter en anbefaling, kontaktede jeg VVS

Tag billeder af instalationen, og send dem til Stiebel Eltron
Spørg om de vil stå inde for arbejdet som deres anbefalede arbejder har udført
Det er dem der senere evt vil frasige sig garantien pga forkert instalation
Og er vvsern til den tid ikke længere aktiv/i live, har du evt et problem

Siger de god for det, kan en af deres andre vvs ere lave det som en garanti sag, såfremt et problem opstår i garanti perioden,

Fatter stadig ikke at der ikke bare sættes en trevejs ventil i til vv

Trevejsventil: VVS siger, at VP vil gå i fejl, da varmtvandsbeholder ikke vil have kapaticitet nok til overføre varme og vil medføre for varm returvand. Dog gjorde en fejlmonteret føler, at 55 grader varmt vand returnede til VP uden fejl. Som lægmand havde jeg tidligere foreslået VVS at returvand i stedet kunne gå til buffer, hvis det var problemet. Føler for varmtvand kunne placeres et passende sted, så VP stoppede med at producere med varmtvandstemperatur.

Angående overskudsstrøm, så send det til vv beholder som første prioritet
og først når den der ikke kan afætte mere strøm, send det til buffertank


Overskudsstrøm: Ohmpilot kan indstilles på mange parametre - endda SG Ready, når/hvis vi får differentierede strømpriser.

Installationen fungerer som parallel konfiguration, men "andre" mener i serie - hvad der mest effekttivt, er jeg ikke i stand til at vurdere...

Garantier: Selve rørinstallationen fungerer på trods af mange utætheder, men det er desværre ikke lykkedes mig at VVS til svare mig på om sikrede vandkrav, urenheder, PH-værdi m.m.

http://kalechen.dk/Varmepumpe.htm
 
Kalechen
Trevejsventil: VVS siger, at VP vil gå i fejl, da varmtvandsbeholder ikke vil have kapaticitet nok til overføre varme og vil medføre for varm returvand. Dog gjorde en fejlmonteret føler, at 55 grader varmt vand returnede til VP uden fejl. Som lægmand havde jeg tidligere foreslået VVS at returvand i stedet kunne gå til buffer, hvis det var problemet. Føler for varmtvand kunne placeres et passende sted, så VP stoppede med at producere med varmtvandstemperatur.
 
hamselv
Slingtanke vil jeg ikke være ræd for. Det virker fint med selv store VP'er. Kender ikke Stiebel Eltron styringen. Men Mitsubishierne tilretter selv ydelsen efter hvilken de har tilkoblet. Dvs tilkobler du f. eks en spralvandvarmer på en Mitsubishi, dæmper den selv ydelsen ved varmtvandproduktion til at passe til spiralen. Det er faktisk ret smart. Bruger du slingtanke har du masser af volumen t køre på, så det kan jeg ikke se skal gå galt. Men kan jo læse at VVS'eren har helt styr på at lave tætte anlæg og kan DS452 til fingerpidserne. (ironi kan forekomme).
 
Kalechen

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2800&pid=21750#post_21750]hamselv skrev:[/url]

Slingtanke vil jeg ikke være ræd for. Det virker fint med selv store VP'er. Kender ikke Stiebel Eltron styringen. Men Mitsubishierne tilretter selv ydelsen efter hvilken de har tilkoblet. Dvs tilkobler du f. eks en spralvandvarmer på en Mitsubishi, dæmper den selv ydelsen ved varmtvandproduktion til at passe til spiralen. Det er faktisk ret smart. Bruger du slingtanke har du masser af volumen t køre på, så det kan jeg ikke se skal gå galt. Men kan jo læse at VVS'eren har helt styr på at lave tætte anlæg og kan DS452 til fingerpidserne. (ironi kan forekomme).


Nå, men med alle de utætheder, kan man som lægmand tænke dette og hint. Der er +GF+ og jeg tjekkede op med Georg Fisher. Talte med en medarbejder, som sagde at fittings m.m. fra Georg Fisher er kvalitet! Fik ham til at smile ved at antyde, det måske er den anden ende af rørtangen problemet findes...

Slingtank?

PS. Har sendt dig installationsvejledning og manual på styring.
 
Kalechen
Havde igen en utæthed, som ellers skulle strammes op før weekenden, som blev opdaget nogle dage før. Denne utæthed var blevet udset til opstramning om fredagen, men blev pludselig usat til efter weekenden. Da min tidsplan ikke kunne holde, betalte jeg mig fra at få en anden til opstramningen.

Nå, men jeg hjemmefuskede videre med isolering og en gammel kending dukkede op igen. Minsandten om der ikke er en utæthed mere. Jeg opdagede midt under rørisolering, igen en utæthed. Om ikke andet får jeg rustvand på fingrene på undersiden af en union, så mon ikke vandet har fundet et nyt sted at komme ud af...

Måske Georg Fisher forbarmer sig over den stakkels VVS'er og giver ham et grundkursus i at samle fittings.

Apropos en tanke eller flere:

Jeg antager, at fittings i mange tilfælde er gevindsamlinger og i den kontekst, er der vel også fra producent et anbefalet moment, som en given fitting skal strammes med?

Med dagen produktionsnøjagtighed/præcision ved f.eks. Georg Fisher, ville jeg antage at successraten burde være højere eller i min installation fejlraten være meget lavere?

Hvad er egentlig fejlraten/fejlprocenten samling af fittings af udlært VVS'er?
 
Varmeihuset
Da jeg i tidernes morgen, var på efg , skulle vi lave sådan en rør tavle med masser af samlinger

Halvtomme vandrør, selv skære gevind, nappe gevindet med en tang, for at gøre det ru
paksalve og pakgarn ,seføli lagt på i den rigtige retning

ingen nævnt moment som jeg husker det, men bare strammet til det ikke længere kan bevæge sig, gevindet er let konisk

så blev det trykprøvet

havde man lyttet efter, og gjort sig umage, var det tæt

Mit var tæt, første gang jeg nogensinde havde lavet noget sådan

som sagt, gør man det ordentlig, burde der ikke være utætheder
JA JA
man blir lidt bidt af det, men hellere det end bidt af en regning fordi, man ikke var bidt af det ;o)
 
hamselv
Ikke at vi fører statistik, men gætter på vi måske har utæthed(er) på 5 -10% af anlæggene. Heraf fanger vi nok 3/4 dele på trykprøvningen og afprøvningen. Vi anvender så overvejende press og fitter ikke mere end nødvendigt. Oplever vi dryp, udbedrer ASAP uden omkostning for kunden. Finder vi dem på service, UB ved anlæg vi selv har lavet. Laver vi service på GDS eller udført af andre, må man naturligvis betale. Til OR opstartede vi for år tilbage et superflot anlæg i Gjøl. Den husker jeg tydeligt, da det var det flotteste GDS jeg har set. Og den husker jeg havde ingen utætheder. Om der har sneget sig nogen til ved jeg ikke, men har ikke hørt om nogen. Og har da kommunikeret lidt med kunden (der så i øvrigt også er her på sitet i ny og næ). Min egen, der så er ret indviklet og omfangsrig, havde vi en kontra smeden vendte forkert ved montagen. Den fangede vi med det samme. På brinen havde jeg en vagt, der ikke var helt topdollar. Den fik et klem efter et par år. Har på ti år kun fyldt vand på en gang (sidste år, da vi adskilte og skiftede trevejs og bagskyllede veksler). Altså, anlægget er tæt. Brine efterfyldt den ene gang med niveauvagten.
Var hos min gode ven Lars i går og kigge på hans Greenline HE'er. På nu niende år, ingen brine efterfyldt. Varmeanlægget fik den sædvanlige halve liter. Det på trods af et varmekredsindhold på antagelig 500 liter. Men det sker i ny og næ. Det kan vi ikke undsige os. Og fejlen er almindelig at man pakker dårligt.
 
hamselv
For en tre år siden lavede vi en et par større vandkøle anlæg med adskillig hundrede meter rør. Udover en brøler med to manifolde, hvor vi anvendte forkert salve og måtte pakke om, havde vi 0 fejl på alt vores press. Indenfor det sidste års tid kan jeg huske to tilfælde hvor vi fik en utætheder. Begge var på brugsvandet.

Det lyder af regulært elendigt håndværk. Og 60000 sagde du! Håber sandelig den pris indeholder en del apparater og komponenter. En temmelig avanceret installation burde koste det halve.

PS Min bedste servicemontør havde en kommentar til det jeg fortalte om din installation: "Parallelkoblet buffer?!?!? Det duer da ikke!".
 
Kalechen
Ak, ak - blandekreds fungerer ikke. VVS mener, det er snavs, der forhindrer blandekreds i at fungere. På spørgsmål om, hvorfor de havde ikke havde skyllet rør igennem, var svaret, at det gjorde man kun på industrianlæg. Jeg havde dage forinden fyldning af anlæg, sendt Stiebel Eltrons klargøringskrav til VVS, der bla. indeholder punkter som skyldning, PH-værdi m.m.

VVS nævnte i samme forbindelse at deres KMO-certifikat, kun indbefatter 2.5 kg. kølemiddel (min har 5,5 kg.), så det må være meget begrænsede "industrianlæg".

Som bonus har VVS installeret et rør lige foran termostat. Låg til termostat og knap til indstilling, kan ikke være der, samtidig med rørisolering. Det skal i denne forbindelse nævnes, at alle dele samt placeringer, monteringer m.m. er leveret af selvsamme VVS.
 
Kalechen

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2800&pid=21755#post_21755]hamselv skrev:[/url]

For en tre år siden lavede vi en et par større vandkøle anlæg med adskillig hundrede meter rør. Udover en brøler med to manifolde, hvor vi anvendte forkert salve og måtte pakke om, havde vi 0 fejl på alt vores press. Indenfor det sidste års tid kan jeg huske to tilfælde hvor vi fik en utætheder. Begge var på brugsvandet.

Det lyder af regulært elendigt håndværk. Og 60000 sagde du! Håber sandelig den pris indeholder en del apparater og komponenter. En temmelig avanceret installation burde koste det halve.

PS Min bedste servicemontør havde en kommentar til det jeg fortalte om din installation: "Parallelkoblet buffer?!?!? Det duer da ikke!".


Seriekoblet er også, hvad jeg oprindeligt er rådet til. Der skal dog ikke bruges så meget fittings og arbejdstid...

Er det muligt at få en kommentar fra din servicemontør på mail?
 
Kalechen
Vedr. termostat som VVS valgte at montere en 1,5" rør lige foran, så noget af rørisolering må fjernes for at der er plads til drejeknap.

På spørgsmål om, at man faktisk ikke kunne se indstilling af termostat var svaret, at jeg kunne bare lave nogle streger på siden af knappen.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,972,990 Unikke besøg
XHTML CSS