HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Jordvarme og boligventilation
Gambler
Jeg skal til at bygge et Træhus på ca 200m2,hvor ca 50m2 er Klinkegulv, resten Trægulv.
Huset er et lavenergi hus, og der kræves nok ikke den store opvarming.
Et Genvex ventilationsanlæg og et par el-radiatore skulle være nok(mener nogle kloge hoveder).
Jeg skal have jordvarme kombineret med ventilation,hvilke muligheder har jeg, og hvad kan i anbefale.
 
kla
Jeg synes at du skal vælge en modulerende krydsveksler, mærket er egentlig ikke vigtigt, det skal bare være en som du kan indsætte en varmeflade til vand i, samtidigt vil jeg anbefale gulvvarme i hele huset. du er ved at bygge dit drømmehus og det ville være surt at spare de par slanger som skal bruges i dit fundament. hvilken jordvarmeanlæg du skal vælge er lidt sværere, størrelsen er på ca 5 kW. de fleste producenter er repræsenteret på denne side, der er ikke nogen varmepumper som er dårlige, men der kan være dårlige montører, useriøse sælgere og mange andre faldgruber, og det er desværre dig selv som skal træffe valget. et godt råd vil være at få et par tilbud, lad være med at kikke for meget på prisen, men overvej hvilken firma der virker mest troværdig, seriøse.

Kla
 
Gambler
Det er et 1 1/2 plans hus jeg skal bygge og har egentlig også tænkt mig og lægge gulvvarme i hele hytten, selvom jeg har været i tvivl med hensyn til gulvvarme på 1 sal.
Kan du evt. forslå en kombination af det du skriver med modulerende krydsveksler med varmeflade, og hvilke mærke det evt kunne være. ikke for hænge mig fast på et bestemt, men for at forberede mig lidt, til jeg får en konsulent ud.
Redigeret af Gambler d. 23-07-2007 23:56
 
kla
gulvvarme på stueplan, radiator på 1 sal, modulerende krydsveksler med varmeflade, og et jordvarmeanlæg, nærmere kan jeg ikke komme uden at lave alt for meget reklame, og det ønsker jeg ikke, det er ikke det forummet skal bruges til, håber for øvrigt at du får en dygtig konsulent ud.

kla
 
Gambler
Ville jeg kunne bruge denne her IVT 495 Twin, og er det et problem at, den smider uopvarmet luft ind.
 
kla
Nej desværre kan du ikke anvende 495 Twin, idet ventilationsdelen ikke opfylder BE06.

kla
 
ldplusse
Vores hus er 1plan på 165 kvm godt isoleret.
Vi har fået tilbud på IVT495 Twin. Der blev ikke nævnt noget med at det ikke opfyldte BE06.

Kan det forklares lidt nærmere

Hilsen
Lars Kuhlmann
 
kla
Ja ?? jeg ved ikke hvilken firma som har tilbudt dig varmesystemet, men ventilation med indsugning gennem vægventiler eller vinduesventiler overholder ikke BE 06, primært fordi BE 06 ikke kan beregne gevinsten på brinetemperaturen med den højere COP til følge.

Hvis huset er et gammelt hus skal der ikke indsendes energirammeberegning og her kan IVT 495 Twin sagtens bruges.

kla
Redigeret af kla d. 06-08-2007 17:55
 
ldplusse
hmm, mener det er dig selv KLA
Hvis du altså er Karsten Larsen fra REX naturvarme.
 
ldplusse
Men måske det er noget med at vores energi beregning er lavet i Builddesk og ikke BE06.
 
kla
I builddesk kan man snørkle Twin ind så det kan accepteres,

kla
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,299,032 Unikke besøg
XHTML CSS