HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Dnafoss Opti Pro udeføler defekt - Koldt!
Soren_Oern
Hej Forum,

Jeg har en Danfoss DHP-H Opti Pro+ 8KW jordvarme pumpe.

Det er blevet meget koldt i huset, den melder ikke fejl. Jeg kan så se at udeføler siger der er 24 grader udenfor (der er kun 3 grader..), så den nedjusterer fremløb til at der er 24 grader udenfor, så det er nok derfor det er blevet køligt.

Det er en Kimsafe 200 udeføler der er monteret, (086U2701) det aktive komponent er en NTC 150 Ohms modstand. Så jeg har bestilt sådan en modstand (12 kr), den kommer dog først tirsdag morgen, da jeg ikke kan finde nogen steder man kan købe sådan en djævel her om lørdagen.

Er der en mulighed for at omgåes udeføler på sådan et anlæg indtil tirsdag? hvad hvis jeg eventuelt fjerner modstanden udenfor går den så i noget nødprogram så den sender varme ind i henhold til manuel display?

på forhånd tak,
Søren
 
hamselv
Kender ikke din styring, men andre har jeg fikset med ophævelse af sommertidsstyring + kraftig parallelforskydnig af kurven.
 
Soren_Oern

hamselv skrev:

Kender ikke din styring, men andre har jeg fikset med ophævelse af sommertidsstyring + kraftig parallelforskydnig af kurven.


Hej hamselv,

Tak for hurtigt svar Smile jeg har lige lavet en manuel kalibrering af udeføler -5 grader så den er røget ned på 17 grader ude temp det gjorde at pumpen gik i gang og begyndte at sende varme ind i huset. Håber det er nok til at fremløb giver nok varme igen i huset indtil jeg kan skifte NTC føleren.

Hvad vil det sige at parallel forskyde kurven? Måske jeg kan have det i baghånden hvis kalibreringen af føleren ikke gir nok

Mvh
Søren
 
kkrede
Du hæver bare varmekurven så at den normale fremløbstemp ved 3gr. er den samme ved 17gr.
168kvm nedlagt landejendom i 1,5 plan fra 1920. Nibe F2120-16 og vvm310.
Tidligere træpilleforbrug 7-8 tons til 22gr.
2018: 6mdr. 2350kwh til 22,5gr.
2019: 6260kwh til 23gr.
2020: 6120kwh til 23,2gr.
2021: 7540kwh til 23.2gr.
 
Soren_Oern

kkrede skrev:

Du hæver bare varmekurven så at den normale fremløbstemp ved 3gr. er den samme ved 17gr.


Tak for det jeg giver det et skud Smile

Fortsat god weekend

Søren
 
Varmeihuset
Hvis den kun koster 12kr, har du vel bestilt to ;o)
Hvis den nye på et tidspunkt dør ,seføli på værst tænkelige tidspunkt , vil du ønske at du havde en klar
JA JA
man blir lidt bidt af det, men hellere det end bidt af en regning fordi, man ikke var bidt af det ;o)
 
Soren_Oern

Varmeihuset skrev:

Hvis den kun koster 12kr, har du vel bestilt to ;o)
Hvis den nye på et tidspunkt dør ,seføli på værst tænkelige tidspunkt , vil du ønske at du havde en klar


Jeg bestilte nemlig 2 ☺️? og ja det sker altid i weekend, helligdage, juleaften Smile
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,181,512 Unikke besøg
XHTML CSS