HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Efterfyldning af IPA sprit efter 6 måneder?
NJL
Hej, lige et hurtigt spørgsmål til min jordvarmeinstallation (Vølund F1155-16). Efter at have kørt nogenlunde fint i 6 måneder, gik anlægget i nødstop som følge af for lavt tryk i jordvarmeslangen. Levenrandøren var forbi og efterfyldte med IPA sprit. Regning: 1.800 DKK.

Hvor ofte skal jeg regne med, at der skal efterfyldes IPA?

Virker ikke rimeligt, med en ekstra regning på knap 2.000 kr. blot 6 måneder efter idriftsættelse af helt nyt anlæg :-(.
 
hamselv
Det er heller ikke rimeligt. Taber anlægget tryk er det utæt, og så skal du faktisk standse anlægget og finde utætheden. Det siger jordvarmebekendtgørelsen. Er der tale om luft der er kommet ud, skyldes det sjusket påfyldning og manglende skylning. Begge dele ville jeg kalde garantiarbejde.

Et jordvarmeanlæg skal være tæt. Mit eget kører på +10. år og er aldrig blevet efterfyldt.
 
hamselv
Nogen der aner hvorfor siden ikke længere viser tingene i dato-orden?
 
NJL

hamselv skrev:

Det er heller ikke rimeligt. Taber anlægget tryk er det utæt, og så skal du faktisk standse anlægget og finde utætheden. Det siger jordvarmebekendtgørelsen. Er der tale om luft der er kommet ud, skyldes det sjusket påfyldning og manglende skylning. Begge dele ville jeg kalde garantiarbejde.

Et jordvarmeanlæg skal være tæt. Mit eget kører på +10. år og er aldrig blevet efterfyldt.


Tak for input - meget brugbart.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,194,884 Unikke besøg
XHTML CSS