HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Mister tryk på varmekredse
Amdi
Brugers avatar

Begynder



Antal indlæg: 73
Tilmeldt: 15/12/2011 23:07

Hej alle

Jeg har netop fået tilsluttet 2 ekstra varmekredse på mit anlæg, grundet tilbygning. Nu oplever jeg så, at jeg mister tryk på mit anlæg.

Jeg har et fordelerrør til stueetagen, hvor de 2 nue kredse er blevet tilsluttet. Så har jeg et fordelerør til 1. etage også.

Hvis jeg lukker af for fordelerrøret til stueetagen taber anlægget ikke tryk - det er kun når der er åbent for fordelerrøret i stueetagen. Jeg har så prøvet, at lukke af for alle kredseNe i stueetagen, men den taber tryk alligevel.

Tænker ikke ekspansionsbeholderen er i stykker, da anlægget ikke
Mister tryk, når kun fordelerrøret til 1. sal er åben?

Har en buffertank på 40 liter - er den for lille nu?

Kan det være luft i systemet? Eller hvor forsvinder vandet hen, når der er lukket ud til alle kredsene?

Mvh John
Nibe F1245 8 kw - 178 m2 energiklasse A1 - 300 meter slange
 
kkrede
Der er vel kun 2 muligheder. Utæthed på de nye kredse eller luft der er svært at få ud.
Kan du ikke åbne de nye kredse helt og sætte cirkulationspumpen til at køre max et stykke tid ?
168kvm nedlagt landejendom i 1,5 plan fra 1920. Nibe F2120-16 og vvm310.
Tidligere træpilleforbrug 7-8 tons til 22gr.
2018: 6mdr. 2350kwh til 22,5gr.
2019: 6260kwh til 23gr.
2020: 6120kwh til 23,2gr.
2021: 7540kwh til 23.2gr.
 
hamselv
Udviklede for en del år siden løsningen på problemet. Og det er Power + rå overarme, forstået således at har man et kapabelt skylleanlæg, kan man skylle luften ud. Hjalp f.eks en af kollegaerne der havde døjet med luft i +8 år og et værelse der trods utallige smedebesøg bare ikke duede. Da vi alligevel havde skylleanlægget i gang (han skulle jo have behandlet vand på installationen), skyllede vi lige det hele. Et par ordentlige bøvser senere, var anlægget luftfri og duede for første gang i 8 år. Ved samme lejlighed fik vi lidt griseri med ud. Gulvarmens cirkulationspumpe rækker ikke til noget som helst. Alt hvad der tilkobles med 1/2!" og 3/4" slanger er også håbløst.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,971,774 Unikke besøg
XHTML CSS