HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Vølund F1245 display
dbo
Jeg har en Vølund F1245 som kører ganske udemærket.
Der er dog opstået et mindre problem med rullehjulet til bladring i menuer. Når jeg f.eks drejer eet klik til højre, springer den måske tre eller fire menuer frem, i stedet for en menu.
Det er noget irriterende at bladre/indstille på den måde og jeg vil høre om andre har oplevet det samme, og om det kan fixes uden at købe nyt display (3500kr ved JS). hvilket jeg synes er mange penge.

Mvh Daniel
 
hamselv
Greenline'rne fra IVT kan vi sommetider fikse med kontaktspray. Har ikke prøvet det på Vølund, men det var da et forsøg værd.
 
tagestavsdal

dbo skrev:

Jeg har en Vølund F1245 som kører ganske udemærket.
Der er dog opstået et mindre problem med rullehjulet til bladring i menuer. Når jeg f.eks drejer eet klik til højre, springer den måske tre eller fire menuer frem, i stedet for en menu.
Det er noget irriterende at bladre/indstille på den måde og jeg vil høre om andre har oplevet det samme, og om det kan fixes uden at købe nyt display (3500kr ved JS). hvilket jeg synes er mange penge.

Mvh Daniel


hej Daniel
jeg har haft samme problem længe på min Vølund pumpe
her ved sidste service blev det klaret med kontaktspray.

jeg havde dog ikke store betjenings problemer, da min pumpe er på nibeuplink.
her har jeg købt udviddet adgang til at administrere, så jeg har klaret alt som tilsyn og indstillinger via nettet.

nibeuplink er et godt valg, synes jeg

Tage
[b][/b]VP Vølund 1255-16kW, 800m slange+fra brønd og ind. Opstart oktober 2014, årsforbrug lidt under 9000kWh
Huset ca 400kvm, heraf de ca 250kvm fra 2006, resten renoveret 1993, temp inde mindst 20grader, i det fra 2006 ca 23 grader.'
mest radiator, dog ca 120kvm tung gulvvarme

Samt dette anlæg i vores kommende bolig:
Vølund VM310 og F2120-8
en luft til vand pumpe.
Huset er ny renoveret og god t isolret - gulvvarme over alt, så vi ar i tiden oktober 2019 til først feb 2021 brugt 4200kWt strøm på bimåleren
hus opvarmet til 21-22 grader i hele perioden
 
dbo
Tak for inputs, kontaktspray vil blive afprøvet inden evt. installering af Nibe uplink:-)
 
tagestavsdal

dbo skrev:

Tak for inputs, kontaktspray vil blive afprøvet inden evt. installering af Nibe uplink:-)


Hej Daniel

Du skal jo bruge netværkskabel til nibeuplink.
Hvis det ikke er let tilgængeligt,
så kan du benytte - netværk via powerline -
her flytter du netværket via de almindelige strømkabler

Et plugin ved din router og et plugin ved din varmepumpen
ved varmepumpen eventuelt et plugin, som både har kablet og trådløst net

Meget let at sætte op, meget stabilt og de 2 plugs behøver ikke være på samme netfase,

Tage
[b][/b]VP Vølund 1255-16kW, 800m slange+fra brønd og ind. Opstart oktober 2014, årsforbrug lidt under 9000kWh
Huset ca 400kvm, heraf de ca 250kvm fra 2006, resten renoveret 1993, temp inde mindst 20grader, i det fra 2006 ca 23 grader.'
mest radiator, dog ca 120kvm tung gulvvarme

Samt dette anlæg i vores kommende bolig:
Vølund VM310 og F2120-8
en luft til vand pumpe.
Huset er ny renoveret og god t isolret - gulvvarme over alt, så vi ar i tiden oktober 2019 til først feb 2021 brugt 4200kWt strøm på bimåleren
hus opvarmet til 21-22 grader i hele perioden
 
dbo
Update: Ved at adskille betjeningsmodulet er det muligt at komme ind til potmeteret som rullehjulet sidder på. Lidt kontaktrens og lidt trykluft har afhjulpet problemet. Tak for inputs.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,971,555 Unikke besøg
XHTML CSS