HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Luft afgangen fra udepumpen er hæmmet
olaf
Luftafgangen fra udepumpen bestemmer indepumpens opvarmningsevne.
Det lyder banalt, og det er det sikkert også, men først efter 3 år faldt femøren.

Historien er som følger: For at beskytte udendørsenheden lagde jeg et stykke stift hårdt plastik over så det ragede et stykke ud over varmepumpen. Efter nogle få år opdagede jeg at det var begyndt at bue et stykke ned foran varmepumpen. Ikke voldsomt men det var der.
Samtidig opdagede jeg at varmepumpen var blevet dårligere til at opvarme. For udgangstemperaturen på indendørsenheden var blevet lavere. Da jeg så rettede op på de opståede luftbremser på udendørsenheden, så begyndte varmepumpen at afgive ordentlig varme igen.

Så moralen er, sørg for at FJERNE ALT UNØDIG OG HÆMMENDE BEKLÆDNING AF UDENDØRSENHEDEN, så begynder varmepumpen igen at afgive ordentlig varme. Og et tip: køb en temperaturmåler "pistol" så har du kontrol over hvor meget varme din varmepumpe afgiver. Og i mit tilfælde var der godt nok stor forskel på før og efter, selv om luftbevægelsen på udendørsenheden tilsyneladende kun blev hæmmet lidt.
Og det helt interessante er, at det ikke koster mere strøm at få disse højere temperaturer og effekt fra indedelen. De er gratis.
 
hamselv
Synes nu det lyder som om du har en kineser og har været i gang med at opfinde. Os der har været med i 40 år ved at der skal luft til og kortslutning er noget skidt. Vi rådgiver så oveni vores kunder om hvad de kan og bør......
PS: En række nyere varmepumpe har automatik der kompenserer for nogen af opfindelserne, f.eks. ved at øge ventilatorhastigheder.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 7

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,978,942 Unikke besøg
XHTML CSS