HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Afslag på tilladelse??
michael0137
Jeg har netop talt med kommunen, som skal til at behandle vores ansøgning om at etablere jordvarme i forbindelse med nybyggeri. Byggetilladelsen er på plads, så det eneste vi mangler for at gå igang er tilladelsen til jordvarme. Huset skal bygge i en lille by, mellem gamle huse. Jeg håber ikke der bliver problemer med at få tilladelsen, men er der nogen der ved hvor hårde de er mht. til at give tilladelserne?? Kan man på nettet se om der er boringer eller brønde i nærheden af byggegrunden??
Håber nogen kan hjælpe, det bliver to lange uger at vente på svar fra kommunen.
 
Admin
Hej Michael

Prøv at se her

[url]http://arcims.mim.dk/website/geus/dk/db/jupiter/viewer.htm[/url]
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Triplus
Jeg har netop modtaget min tilladelse i lørdags, og der ligger de vægt på, at der ikke findes almene vandindvindingsanlæg indenfor 300 m og andre vandindvindingsanlæg indenfor 50 m.

Jeg tvivler på at du kan se alle private brønde på nettet, men der er selvfølgelig heller ikke så mange tilbage. De almene boringer kan du vel få oplyst af dit vandværk eller teknisk forvaltning på kommunen.
 
michael0137
Jeg kan se på kortet på nettet at der tilsyneladende ligge en privat boring ca. 100 meter fra min grund. Men nu må vi se hvordan det ser ud, jeg snakkede med nogle af mine kommende naboer for et par dage siden og de fortalte at hele byen er forsynet fra vandværket, så det skulle forhåbentligt ikke give problemer. Men jeg krydser fingre og håber vi får lov til at lave vores jordvarme.
 
ojacobsen

Citer

der ikke findes almene vandindvindingsanlæg indenfor 300 m

De 300 m. gælder glucol, med IPA sprit er det 150 m.
De virker iøvrigt ganske large her i Hillerød. Jeg havde hørt at man ikke kunne få tilladelse hvis naboen har jordvarme, men min nabo har fået tilladelse efter at vi havde installeret. Der er dog en lille grusvej mellem vores grunde.
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
Triplus

Citer

De 300 m. gælder glucol, med IPA sprit er det 150 m.


Det kan godt være at du har ret, men min ansøgning var med IPA sprit, og de lagde alligevel vægt på de 300 meters afstand. Det kan så godt være at de tillader 150 m., hvis man anker et evt. afslag.
 
PeterKunz

Citer

michael0137 skrev:
Jeg kan se på kortet på nettet at der tilsyneladende ligge en privat boring ca. 100 meter fra min grund. Men nu må vi se hvordan det ser ud, jeg snakkede med nogle af mine kommende naboer for et par dage siden og de fortalte at hele byen er forsynet fra vandværket, så det skulle forhåbentligt ikke give problemer.


De kan godt være ret strenge, hvis boringen ikke er officielt lukket. Selv om den ikke bliver brugt, skal et anerkendt firma lukke boringen på behørig vis, for at man må lave jordvarme i nærheden af den.

Så hvis ingen bruger den, skal du måske tilskynde, at den bliver lukket.
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
michael0137
Jeg har netop talt med kommunen og har fået tilladelse til at etablere vores jordvarmeanlæg, så det er super. Nu kan vi endelig komme igang med vores byggeri af drømmehuset, så det er rigtigt dejligt. Mere info følger senere når vi rigtigt kommer igang og får anlægget op at køre.
Mvh Michael.
 
Admin
Hej michael0137

Tillykke med tilladelsen, så er det bare med at komme igang.
Vi vil meget gerne høre mere om det videre forløb.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
michael0137
Var lige et smut forbi vores nye hus igår, for at tjekke hvordan det går med byggeriet og kunne konstatere at vvs firmaet havde været forbi og installere jordvarmen i ugens løb. Dejligt, så kom der endeligt gang i "varmeprojektet", jeg har ventet i spænding på at det skulle ske. Nu er jeg bare spændt på at se hvordan det kører, det er lidt svært at vurdere nu, da pumpen først lige er startet op og huset kun er lukket med indervægge og døre og vinduer - varmen fiser altså lige ud i det blå, men det tørrer til gengæld godt på huset.
Vi har iøvrigt fået monteret en Combi 300 fra K.H Nordtherm, så hvis nogen har erfaringer med denne type, hører jeg gerne nærmere.

/ Michael
 
Admin
Hej michael0137

Tillykke med at i kom igang Smile

Lad os meget gerne følge det videre forløb, som i nu får prøvet varmepumpen af.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,358,612 Unikke besøg
XHTML CSS