HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Nyt hus på 240 m2 - er luft-vand varmepumpe en god investering
mikvas
Hej - vi skal bygge nyt hus i Sydnorge - ude ved kysten.

Huset bliver rigtig godt isoleret for at undgå varme tab.
ud af de 240 m2 bliver ca. 160 udstyret med vandbåren gulvvarme.

Gennemsnitslig årstemperatur er på ca. 8 C.

Er en luft-vand varmepumpe en god investering - og hvor stor må den være for at kunne dække vores energi behov (gulvvarme og varmtvand)
- og sidst men ikke mindst hvad koster en sådan pumpe f.eks. den nye IVT?

Kan man placere udedelen i et skur ca. 15 meter fra innedelen?

Venlig hilsen
Mikaela
 
kla
Hej Mikala.

du kunne jo prøve at ringe til

Holst & Hjelseth AS
Nordbergveien 43

0875 Oslo
Telefon: 220 20 020 / 907 75 185
Mobil:
E-post: infonospam@holstoghjelseth.no Fjern nospam i mail addresse

Hemsida: www.holstoghjelseth.no

De sælger IVT varmepumper
Redigeret af Admin d. 25-08-2007 15:24
 
hvac
Flere ting ringer fælt. Udedelen skal i sagens natur stå ude. At gemme den i et skur går galt. Luft/vand varmepumpe lider som udgangspunkt af et fælt problem, med vigende ydelse ved lave udetemperaturer. Det skal dog siges at IVT'en som du kigger på, bestemt kører godt, men du vil vinde meste ved ikke at bruge den sammen med den beholder man normalt anvender den sammen med, når man snakker mindre størrelse varmepumper (AW290), idet man der opererer med en konstant relativt høj kondenseringstemperatur. Dette ødelægger din COP i nogen grad. Men anvender du en Optima i den konstellation man anvender til større installationer burde du alt anden lige forbedre driftøkonomien. Hvordan det kan komme til at hænge sammen rent økonomisk kommer an på en beregning. Find et par forhandlere og hør hos dem.

Et hus i din størrelse, bygget i DK ville fordre en Optima 700 eller evt nummeret større.

Jeg ville så vælge at kombinere med en løs medleveret styring, ditto elvarmelegeme og en separat beholdet. Beholderen tror jeg skulle være en en Smart fra Varmehuset. De ser rimelig blærede ud.

Kan du ikke få plads til jordslanger? En Greenline HT+C7 (eller måske 9'er) ville give dig bedre driftøkonomi
 
mikvas
Hei Hvac og Kla
Tak for jeres hjælp.

Jeg vil lige høre om der er nogen der har erfaring med Stinger varmepumper? - de er vidst ret brugt i Norge.

Deres COP er på 3.3 - v +7C ude/ 35C turtemp.

Hvis der er nogen som har erfaring med den eller har hørt om dens ydeevne - ville jeg blive glad for at høre om det.

Venlig Hilsen
Mikaela
 
hvac
Øhhh IVT'en vi snakker om siger 4,4 ved 0/35 (men det fordrer du ikke monterer den op mod AW290 beholderen)
 
hvac
Nåehhh det er den der Carrier ting, eller hvem der nu bygger den. Tjaa Carrier plejer at lave ting der duer og holder. Men den er ikke specielt kraftig eller hvad? Det blærede ved Optimaen er man levner mulighed for at udnytte ekstra lav kondensering. Og den nye version med Mitsubishi kompressoren kører bare rigtig fedt.

Men skal det være en inverter-opbygning har du også Pioneers version, selvom jeg nok ville kigge Carrieren lidt efter i sømmene. Umiddelbart er den nok sjovere en Pioneers!
 
poul larsen
Hej mikvas

Jeg er forhandler af Carrier stinger den er på 8KW og køre uden problemer, den er blevet solgt i ca. 1 år her i Danmark, der er solgt ca. 50 stk. du kan se mere på www.kvt.no de er forhandler i Norge de sælger 5 og 8 KW vi har kun 8 Kw i danmark.

Mvh

poul larsen
 
kla
Øh nu er det ssådan at carrier varmepumper er IVT varmepumper dog som regel den gamle model,

Greenline serien kører med forskellige temperatursæt og forskellige kompressore, IVT har beholdt det bedste og sælger til andre som ville have interesse de andre modeller, Carrier og Autoterm er begge IVT 60 graders varmepumper
 
Admin
Hejsa

ja jeg er nu glad for min carrier Wink
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
poul larsen
Hej Kla

jeg har ikke hørt IVT har en inverter L/V pumpe, Carrier Stinger kører nu på 3 år i Norge med inverteren

Mvh
poul larsen
 
kla
Nej Det er rigtigt at Stinger ikke er fra IVT, jeg har prøvet at finde ud af hvor den kommer fra, men har ikke kunne finde ud af det, om den er en japser, koreaner, kineser eller fransmand ved jeg ikke,
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,210,359 Unikke besøg
XHTML CSS