HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Tinglysning af slanger på fremmed jord
Triplus
Jeg står og skal have tinglyst min nedgravede slange, som er placeret på nabogrunden. Det er umiddelbart lidt avanceret at udfærdige sådan et dokument til tinglysning, så er der nogen herinde der har været gennem samme proces, og som kan hjælpe? Det vil være rart at spare advokathjælpen Pfft

Hvilke informationer skal medtages? Skal dokumentet udfærdiges på en bestemt måde?
__________________________________________________________________
 
Admin
Hej Triplus

Jeg ville bestemt ikke lege "hjemme" advokat.

Mit råd brug de penge engang for alle og få en advokat til at lave dette dokument.

Også advokater er nok til at handle med
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Razz
Hej Triplus,

Jeg har lige været igennem det samme - næsten..

Jeg ville have haft placeret mine slanger ude på en tilstødende mark som tilhører min nabo.
Vi havde fra start af besluttet os for at have en advokat ind over.
Det var faktisk et krav fra kommunens side at der kunne fremvises en deklaration, hvori naboen skriftligt tilkendegiver at vi må have slangerne liggende på hendes jord.
Det er vigtigt i forbindelse med videresalg af ens egen og naboens bolig at det juridiske er på plads - og her er det åbenbart ikke heelt nok med en tinglysning.

Vores ide med at placere slangerne hos naboen gik så imidlertid i vasken da vores kære nabo pludselig fik den ide at det var guld hun solgte..

Men summa summarum - få udarbejdet en deklaration hos en advokat for jeres egen skyld.

vh R
 
Triplus
Tak for de gode råd, jeg vil tage kontakt til en advokat med det samme.

PS.: Jeg har åbenbart en flink nabo. Han forlangte intet for "lån" af hans mark til slangerne, skønt...
 
Triplus
Jeg har taget kontakt til at par advokatfirmaer, som begge kan løse opgaven med udarbejdelse og tinglysning af en deklaration for ca. 10.000 kr.

Jeg har imidlertid fundet frem til "Mølbak Klæsøe Skotner LANDINSPEKTØRFIRMA A/S", som kan klare opgaven for en trejdedel af ovennævnte pris Grin
 
PBT
Jeg har lige bestilt et jordvarmeanlæg, og ansøgt kommunen. I ansøgningen vedlage jeg min nabos (landmand) skrivelige samtykke til at slangerne må graves ned på hans jord. Nu forventer jeg at ansøgningen går glat igennem, og at jeg så skal have slangerne i jorden for til sidst at få dem tinglyst.
Nu er vi så tilbage ved emnet som startede denne tråd, vedr. udformning og formulering af tinglysningsdokumentet.
Egentlig burde en sådan vel godt kunne ligge som et standarddokument på et forum som dette.
Er du 'triplus', eller enden, kommet i besiddelse af en formulering der kan anvendes?

Vølund Fighter 1250, 600m slange, 250m2 beboelse fra 1863.
 
Admin
Hej PBT

Et sådant tinglysnings dokument vil aldrig komme til og ligge her på Heatpump, dette er bestemt arbejde der skal overlades til jurister.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
PBT
Jeg kan ikke se de store problemer i at have en standard formulering liggende tilgængeligt. Der er generelt ikke store forskelle fra een nedgarvning til en anden, så i grove træk er det vel kun kontaktinformationer, matrikelnummer og tegning over slangerne som skal ændres fra en tinglysning til en anden.
For folk der overvejer anskaffelse af et anlæg, vil det være et super guldkorn at vide helt konkret hvad en tinglysning skal indeholde.
Vølund Fighter 1250, 600m slange, 250m2 beboelse fra 1863.
 
Triplus
Jeg ved ikke i hvor høj grad sådan et dokument varierer fra én sag til en anden. I grove træk er det de informationer som du nævner, som er med i attesten. Derudover kommer en række forpligtelser/hensyn som ejeren af grunden, hvor slangerne ligger, skal overholde. Heri kan lokale forhold spille en rolle, og således ændre attestens ordlyd. Jeg vil anbefale, at lade fagfolk udføre opgaven omkring tinglysning. De penge er givet godt ud i tilfælde af uenighed med naboen senere hen - det er ikke sjovt, hvis der pludselig skal bygges en lade der hvor slangerne ligger!
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,357,346 Unikke besøg
XHTML CSS