HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Miljøfordel ved varmepumpe frem for naturgas
bombur
Hej Forum

Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om der er nogen miljømæssige eller økonomiske fordele ved en luft/vand varmepumpe frem for at få installeret naturgas, som også er muligt i mit område.

Driftsøkonomisk er der måske en lille besparelse, men den bliver modsvaret af de meget højere investeringsomkostninger.

Miljømæssigt er årsvirkningsgraden 2,3-2,6 for en varmepumpe, men da elproduktion har 2-3 gange højere CO2 udslip pr. kWh end naturgas, er man jo lige vidt.

Er der noget jeg har overset, eller er en luft/vand varmepumpe bare ikke attraktivt i et naturgasområde? Hjælp mig, for jeg ville gerne købe en varmepumpe, men selvfølgelig kun hvis det giver mening miljømæssigt eller økonomisk.
 
kla
Problemet med luft vand varmepumper er som du selv beskriver en begrænset årsnyttevirkning.

Det er rigtigt at hvis man beregnet på marginel el, har man en forøget forurening af CO2, hvis du køber normalel, er forueningen status que, hvis du derimod køber miljøel, fra vindmøller eller vandkraft har du en stor reduktion på CO2, alt afhænger af hvordan man ser på det.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,210,481 Unikke besøg
XHTML CSS