HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Varmepumpe til 70 m2 lejlighed?
nimpo
Leder efter et alternativ til opvarmning af min lejlighed, og er gået hen og blevet en del forelsket i en varmepumpe. Men er ikke helt sikker på det kan lade sig gøre, kan man få en hvor det hele monteres indendørs. Har nemlig et problem med udedelen, den har jeg ikke mulighed for at sætte op,

-Kim
 
hvac
Det fåes, og jeg har vist 4 eller 5 liggende, der haverede efter 1, 2 og 3 år. Dem jeg kender, er under ingen omstændigheder anbefalelsesværdige. Dem jeg derudover har set handlet, turde jeg simpelthen ikke købe, men det hænger sammen med hvem der handler med dem!
 
hvac
Men følger lige med, produktet er efterspurgt.
 
hvac
Du må ikke vægmontere, iøvrigt? Har ingen terrasse? Fladt tag?

Problemet ved "alt indenfor-montage" er: Du skal helst have noget højere luftmængde over udedelen, end over indedelen. Ellers skal du fordampe for langt nede = lavere virkningsgrad.
 
nimpo
Nej desværre, problemet er jeg bor i en lejlighed på 3.sal. Har ingen terrasse ellers var det jo fristende, men tror i hele taget ikke jeg må lave en gennemføring så denne mulighed er udelukket. Skal simpelthen han fundet noget for inde-montage, du kan ikke linke til noget, hvordan ligger de prismæssig?

-Kim
 
hvac
Dem vi solgte (der ikke duede) kostede omkring 13 - 14000 + moms. Men fejlraten indenfor 5 år, har vi oplevet var væsentlig over 75%. Så det var ingen succes. Dem jeg har herude købte vi simpelthen tilbage pr kulance (dette er iøvrigt årsagen du skal handle med et anstændigt firma og passe lidt på med netfirmaer og kuponhæftefirmaer).

Iøvrigt har jeg været med til at gemme et klimaanlæg bag ved noget riste-historie, i en kælder, i et araberkvarter. Simpelthen fordi alt blev smadret eller stjålet. Vi pillede et vindue ud og lavede noget med noget kanal og svejste riste.

Om en Nilan VPL kan bruges som ren luft/luft - altså ikke som luftudskiftningsenhed, skal jeg lade være usagt. Men der var der måske en mulighed, omend det kommer til at koste halvanden jetjager. Bruger du den som luftudskiftningsvarmepumpe, vælter økonomien, pga øget ventilation. Og at lave noget selv, eer ikke sådan lige. Japserne og de andre VP producenter har øvet sig en del på at få styr på afrimningen, når der tales om nordiske varmepumper. Og de vil garanteret ikke ud med alle de gode trick's.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 10

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,346,836 Unikke besøg
XHTML CSS