HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
andes di50
jnfire
hej alle. så blev den installeret. bilka produkt luft til luft varmepumpe
første indtryk virker rigtigt godt. kaster meget varme af sig . indedel monteret ca 30 cm over gulvhøjde. vil dog gerne høre om erfaringer mht antal stop og start. når temperaturen er nået og den stopper går der ikke lang tid før den starter igen, kører kort tid stopper igen osv.
dvs kører ca 4 min, stopper ca 4 min . det virker som et stort antal start og stop. andre der oplever det samme eller gode råd
mvh Jørgen
 
hvac
Er du sikker på du vil kende vores (min) erfaring med disse produkter?
Forventet alder ca 1,5 år. Evne til at producere varme når det bliver koldt = 0. Backup fra leverandør = 0 osv osv.
 
hvac
Har du selv monteret, vha vedlagte vejledning (skylning med kølemiddel istedet for korrekt vakuumsugning og lækagesøgning). Hvilket kølemiddel kører vidunderet med?
 
jnfire
tja en over næsen for at købe "ukurrant mærke" var vel hvad man kunne forvente. men hvorfor dog ikke tage vel imod os der ikke er så kloge som andre. gider ikke skændes med folk. brug dog en ordentlig tone så man ikke jager andre væk. ja jeg har selv monteret (- el) må jo så tage skraldet når den dør om 1 1/2 år
 
hvac
Du spørger, jeg svarer. Beklager hvis du føler det er frygtelig negativt. Desværre er det fordi vore oplevelser med kina-varmepumperne er temmelig negative. Ligeledes kan nogle af opstillingsvejledningerne hvor man anvender skylning af systemet - altså man lukker bevidst kølemiddel i atmosfæren - forekomme direkte mærkværdige. Ikke mindst når der anvendes blandede kølemidler. Disse har en "glide" dvs de forskellige ingredienser har forskelligt kogepunkt. Derfor aner man aldrig præcist hvad det er for noget man har tilbage, når man "fiser" noget af det. Dette er stærkt problematisk. Samtidig giver især R410 anlæggene anledning til utætheder aldeles ofte, fordi man ikke får systemerne spændt ordentlig.

Så jo, vi har erfaringer med dem. Dårlige desværre. Og som udgangspunkt vil vi ikke reparere på dem, eller montere dem for folk.
 
jnfire
ja nu er den købt og installeret. skulle jeg have købt en godkendt til 10000kr og yderligere 3/4000 ( må da være en rigtig god timeløn ) for at få den installere, så havde jeg nok vendt tilbage og leget videre med mit solvarme. skal nok vende tibage og fortælle hvordan den køre over vinteren. har forresten fået udmærket respons fra importøren når jeg har spurgt om. mvh Jørgen
 
hvac
Bare du er tilfreds og fro, er min mening i den sammenhæng rystende underordnet, ikk'?
 
PeterKunz
Hej jnfire

Tillykke med din nye varmepumpe, som jeg håber, du får glæde af!

Jeg kan dog ikke hjælpe med stop/start-erfaringer, men håber måske andre kan.Wink
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
Sydkoel
Hvor stor er pumpen og hvor stort rum er den monteret i, hvis ikke pumpen er dimensioneret rigtigt kan det have en del at sige.

Det samme kan det at den er monterte 30cm over gulvet... Den korrekte højde at montere et sådan anlæg i er ca. 1,80 over gulvet !! Jeg ved godt at der er mange der synes at den skal hænge som en radiator og rode rundt nede ved gulvet, men det er anlægget ikke designet til.

I dit tilfælde kan det meget vel være at pumpen kortslutter den varme luft, det vil sige blæser det ned i gulvet for derefter at suge det direkte ind igen. Sådanne pumper måler på indsugningsluften og ikke på rumtemperaturen ! Hvis man kigger på anlæggene når de kører, kan man se at de standard er stillet således at når de kører køl blæser de luften direkte ud i lokalet og når de kører varme vender bladene og blæser ca. 60 grader skråt nedefter, dette er for at blæse varmen mod gulvet og skabe en konvektion i rummet
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
Rass
Hvis jeg skulle ha' en VP L/L så skulle den levere varm luft nede fra gulvet og op langs væggen, som en radiator og en brændeovn og en kakkelovn gør.
At puste varm luft ud under loftet er for mig "naturstridigt".
Den varme luft bør komme nedefra så kan den selv cirkulere.
Og jeg vil ikke ha' noget aggregat der puster luft ned i hovedet på mig.
Men det kan man måske ikke få når det drejer sig om VP ?
 
Sydkoel
Det er ikke det den er designet til !!

At det så i nogle tilfælde sagtens kan lade sig gøre at placere den lavt på væggen er så noget andet, men bliver den placeret forkert kan den som sagt risikere ikke at fungere ordentligt.
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
Rass
>Det er ikke det den er designet til !!

Nemli' det er jo det der er galt !!!!
Vi gider ikke ha' træk ned i hovedet, får lang næse og nyseanfald :-)

Varmen skal cirkulere naturligt op langs væggen hen over loftet og ned igen, så den kolde luft fra gulvet bliver trukket op i apparatet og varmet op.
Så det er om igen !!!
Eller minimum, mulighed for at man kan VÆLGE .........
 
Sydkoel
Jamen du kan da se løsningen lige her :

[url]http://www.daikin.dk/binaries/FVXS-F%20gold%20S_tcm90-92683.pdf[/url]

eller her

[url]http://www.kinnan.dk/Luft-varmepumper-12.aspx?ProductID=PROD62[/url]

men det kan da godt være at folk ikke vil betale for det ! Listeprisen på en Daikin FVXS-F 35 (3,5Kw) er 11.200 excl moms og montering. Det er vel at mærke kun for indedelen !
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
ultimatevp
Hej!
Mine gamle Mitzubishi SRC35 og SRC25 har netop den funktion med at suge luften ind forneden og blæse den varme luft opad og er samtidig monteret i radiator højde, men jeg siger dig at luften mærkes meget koldere forneden da al varmen samler sig oppe under loftet. Nu er den ene afgået ved døden, ikke på grund af at den ikke funktionerede, men pga. at karrossen rustede op, det har vel heller ikke været meningen at de skulle holde i 30 år. Køb en der giver lidt varme nedad. MVH. Mogens
 
Sommerhuslars
Jeg er sikker klogere efter vinteren, men problemet for os har sådan set været, at elvarmen og vores "gode" gamle brændeovn ved fælles indsats sørgede for, at der var 28 grader i hovedhøjde og 18 grader nede ved fødderne, så varmen skal nu nok komme til vejrs! Jeg håber på, at varmepumpen kan give en lidt mere jævn varmefordeling ved at sende luftstrømmen nedad. Hvordan det så i praksis vil føles med "blæst" og støj får vi så at seGrin! Går det ikke som forventet, er der nok lagt i brændeovnen til mig pga. mit 18500 kroners eksperiment!
 
jnfire
hej til alle. så er jeg lige tilbage med lidt om min andes di50.
hvac fik så ret. 1 1/2 år holdt den MEN alt andet har han ikke ret i.
fik mailet til scanheat og fik straks tilsendt et nyt print der var stået af
DET var rigtig god og hurtig service. hurtig svar når man spørger dem om noget. den kører bare som en drøm igen
den kører rigtig godt. jeg fik styr på antal starter ved at flytte lidt på indeføler. når ude temp er -5 til -8 grader yder den selvfølgelig ikke som hvis det er plusgrader men den leverer stadig den varme som der er brug for mvh Jørgen
 
PeterKunz
Det er rigtig godt at høre folks erfaringer med forskellige varmepumper, og godt at du fik en god service!

vh peter kunz
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 8

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,242,397 Unikke besøg
XHTML CSS