HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
varmepumpe til 130 m hus
bnielsen
hej

jeg har fået bygget et hus i 2006 efter det gamle byggereglement. i den forbindelse fik jeg monteret et nilan vp 18 ek som varmekilde.

det har i midlertidigt vist sig, at anlægget slet ikke kan lave den varme der skal til for at have en nogenlunde rimelig temperatur uden at det koster en bondegård. hvad gør jeg???

jeg har overvejet

træpillefyr, jordvarme og luft/luft varmepumpe

er der nogen der har nogen erfaringer Smile
 
kla
Du skal købe en luft/luft varmepumpe som kan give dig tilskuddet som VP18 lever af.

Luftvarmepumpen sørger for at huset er opvarmet og VP 18 vil derfor ikke køre med lige så meget tilskudseffekt.

Det lyder lidt som et Svensk træhus, hvor man ikke regner tilskudseffekt for noget særligt.

Kla
 
hvac
Njaaa Kla, en lille luft/vand var da også en oplagt mulighed.
 
kla
Jo det kunne man vel også, men økonomien i en lille luft vand sammen med en VP 18, er ikke bedste løsning, koster ca 9-10000 til opvarmning, lidt dyrt synes jeg.

kla
 
hvac
Joehh men det afhænger selvfølgelig af meget. Men har man nu gulvvarme, f. eks. ville en bette luft/vand'er kunne bruges. Men der skal selvfølgelig fikses et eller andet styringsmæssigt. Og mig bekendt findes der et par af de små invertere koblet til vand. Men dem jeg har set har nu været dyrere end det du skriver. Bruger man sådan en, vil den kunne tilkobles uden det store hurlumhej. Og man kan til fulde udnytte fordelen ved lav kondenseringstemperatur, idet den ikke skal varme brugsvand op. Men det er klart, at begynder man med seriøse VP'er der ukritisk kan levere varme helt ned til -20 bliver prisen anderledes.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 13

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,345,613 Unikke besøg
XHTML CSS