HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Varmepumpe til garage
Admin
Jeg overvejer mulighederne for at "tørlægge" min garage så jeg kan sikre min veteranmotorcykel et "sundt" vinterophold. Brug af varmepumpe synes tillokkende, men det virker som at skyde spurve med kanoner. Det ser ud til at de anlæg jeg kan finde frem til, alle er alt for store - og dermed dyre. Ideer?


Indsat af admin for bruger Torpelille
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Admin
Hej Torpelille

Det lyder da fornuftigt med lidt varme, når du skal sysle om motorcyklen. Smile

Der findes rigtig mange luft/luft varmepumper, og som du selv skriver i mange pris klasser.

Min anbefaling vil være at vælge et mærke med en god afrimnings funktion på.

Og vælg en inverter model

ligeledes skal der være mulighed for at du kan indstille varmepumpe med timer, ( ved jo ikke hvor godt din garage er isoleret )

Der findes mærker der kan holde en temperatur på fra 8 til 10 grader.

Den ene af moddellerene er først lige på trapperene

Vær opmærksom på at mange ikke kan komme længere ned end 16 grader som stadard
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
hvac
Der er PT flere der i øjeblikket kan klare 10gr tricket. IVT Nordic var først på banen og deres VP er temmelig gennemprøvet i den diciplin. Panasonic's N- serie (afløseren for EKECool har også funktionen. Derforuden så jeg et par stykker mere på Herning Messen for nyligt. Tror næsten den ene var Toshiba, uden at jeg dog vil lægge hovedet på blokket. Jeg har ladet mig fortælle at man kunne "bedrage" styringen i en Daikin og komme godt fra det, men det er vist ikke officielt. Jeg ved en række af de andre mærkevarevarmepumpe ikke duer ordentlig når du prøver. Såehh skal det virke, må du ty til de kendte.

Er din tegnebog velspækket har IVT'en en såkaldt rumfugtstyring du kan tilkøbe som ekstraudstyr. I sin enkelthed går du ud på at han hæver temperaturen hvis relativ luftfugtighed bliver for høj. Så på dansk betyder det, den kun har reel værdi hvis værkstedet er ventileret nogenlunde godt.
 
hvac
Størrelsen betyder ikke det vilde, hvis du for en inverter. Den nedregulerer så den passer - med øget COP til følge. Men du har da ret. 12'erne, altså IVT's og Panasonic's ditto N12 yder jo 6,5 kW ved fuld skrue ved 7 gr ude. Men Panasonic markedsfører altså også N9 der lige er lidt mindre og billigere. Og lur mig om ikke en af de andre skulle have enten str 7 eller 9 på tapetet med 10 graders funktion.
 
Torpelille
Tak for inlæggene. I mellemtiden har jeg besøgt en boligmesse i Odense. Jeg så 3 muligheder: 1) Sanyo til ca. 18000.- 2) AIRquality til ca. 13000.- (messetilbud: 11500.- incl. montage) og 3) IVT Nordic Inverter til ca. 20000.-

Alle kan tilsyneladende klare "10° trick'et" og alle kan affugte. Normalt får man som bekendt hvad man betaler for, men hvis AIRquality's Inverter R410a er god er der jo ingen grund til at smide flere penge ud. Er der nogen der har kendskab til dette produkts pålidelighed?

Tilsyneladende kan kun Nordic's produkter leveres med hygrostat-teknik. Er der nogen der har en ide om hvad det koster?
 
hvac
Pebret hvis jeg husker rigtigt!.

AirQuality kender jeg ikke, og det lyder næsten skræmmende billigt. Sanyo'erne plejer at være OK.

Hvis nogen har lovet dig affugtning, er der grund til at bakke. Du har så haft fat i SÆLGERE, der "glemmer" at fortælle at affugtningen KUN opnås samtidig med køling!!!!!!

Så til regulær affugtning - køb en affugter.

Hygrostat-nummeret er lidt halvdyrt - kan jeg hilse at sige, og er nok lidt overkill til en garage!

Var der ingen Panasonic'er på messen? Hvis du spørger, skal du spørge efter N7!
 
hvac
Har luret lidt rundt på AIRQuality. Ligner en pop-upper. Forhandlerne er mestendels elektrikere!

Hvis du renser priser: 11500 minus moms = 9200,-

Minus seriøs montage (ikke sådan en møjgrebsmontage med flexslanger) , så er du nede på 5200,-

Minus avance til forretning og pengemændene bag. Minus fragt osv fra oprindelseslandet osv, så begynder det at lugte af 100 USD kina VP'er. Eller noget paralleltimporteret. Derfor er jeg lidt bange mht tilpasningen til nordisk klima, OG 10 gr funktionen. Bare en fornemmelse. Omvendt er prisforskellen og til IVT'en bestemt til at få øje på!
 
Fumle
Hej

Skriver ikke så tit men læser da med.....Skal lige nævnes at jeg skriver fra SCAN-AIR, vi er impotør at AirQuality.
Jeg ved ikke hvad der menes med pop-upper, vi har været i branchen i 5 år som selskab og 2 år under andet firma. Vi impoterer selv Airquality og står for produktionen derved kan vi lave de priser.
vi tjener ikke så meget per unit, men sælger mange.
Jeg vil da gerne herinde give en 100 garanti til de der skulle være mistroiske m.h.t tilpasning til nordisk klima. 100% funktion eller pengene retur. Skal der bruges ref´s eller vil folk gerne se et anlæg og høre fra nogen af vores kunder, kontakt os venligst så skal vi sørge for dette.
M.h.t til montage..NEJ vi bruger ikke flexslanger eller lynkkoblinger, alt bliver enten loddet eller samlet med omløber/flaresamlet.
Jeg skal da selvfølgelig også være ærlig når jeg nu skriver herinde, vores 10 graders funktion er ikke i salg endnu, første sendning kommer til DK den 16 i denne måned også derfor har vi haft dette messe tibud under boligmessen i Odense.
Det er korrekt hvac at der ikke er meget igen på sådant et tilbud, vores normal priser, generelt kan jeg kun sige, ligger AQ INV12 "de nye modeller" på 10.500,00 plus montage.
Grunden til de mange elektrikkere er vores samarbejde med PS-EL gruppen om salg og montage af varmepumper.
Men I skal altid være velkommen i vores butik for en snak.

 
kla
Jamen fumle, det er da muligt at i er importør af AirQuality. pudsig nok er det samme maskine som el-giganten sælger under navnet leaf tech, så der må jo være mange som importerer din maskine og i mange forskellige navne, produktet kommer fra Kina, om det er noget værd ved jeg ikke, papir er jo også taknemligt, jeg kan ikke se at den varmepumpe har gennemgået nogen tests, så i mine øjne er den ikke bedre end andre billigvarmepumper, bare lidt dyrere, elgiganten skal for øvrigt kun have 9.998, kr for den samme varmepumpe.
 
Admin
Hej

Fint for mig at SCAN-AIR kommer med deres svar, når de bliver omtalt i en debat.

Og endnu bedere at man tør skrive hvor man kommer fra Smile

Varmepumpen kender jeg ikke, men det er vist ikke mange luft/luft der er produceret her i vores nabo lag.

Min egen holdning er og har altid været, en fra positivlisten eller endnu bedere en testet model fra eurovent.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
hvac
Jamen hej Fumle, jeg skal da gerne underbygge mine påstande.

På grundlag af erfaringer bryder jeg mig meget lidt om kineservarer og importørerne af disse. Vore erfaringer viser desværre at disse firmaer ofte POPPER UP og sælger et par containerfulde varmepumpe hvorefter man forsvinder. En god vinter kan også gøre en del ved det. Dette lader kunderne i stikken hos os OHHH SÅ UTROVÆRDIGE OG GRÅDIGE mærkevare´montører, der mener en anstændig montage altså tager en en anelse tid. Ejheller bryder jeg mig om parallelimportører og andre geniale der suger på lappen på andres arbejde og bare nasser sig ind, for efterfølgende at dreje nøglen når garantierne presser sig på. Derefter afleverer sidstenævnte bøvlet til os (de skurkagtige) og vi skal så rage kanstanierne ud af ilden. Så i min verden burde det kræve autorisation at sælge så vel som at montere.

Bare mit sure indlæg for i dag.

PS Og nej jeg kommer ikke og besøger jer.

 
cph
hej med jerSmile

ang. om hvad for nogle vp der kan holde garager lune til cyklerne Winkså er toshiba lige kommet med en der kan køre temp ned på 8 gr og grunden til at den kan klare det er, at den er monteret med en lille olie trykspumpe så der altid er olie i toppen af kompressoren, det skulle være de første med denne anordning. Med hensyn til hvad man skal købe, så hænger pris og kvalitet jo sammen. ( man kan jo ikke købe en KIA bil til 200 000 kr (( har selv en Grin)) og tro at man får en AUDI til en million Grin )

hilsen fra en der arbejder med vp næsten hver dag.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,274,865 Unikke besøg
XHTML CSS