HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Ingen overskrift
zenith
det er tydeligt når man læser div svar ,at rønnebærrene er sure,det er kun negative kølemontører der kommer til orde, når nogle har købt et billigt anlæg og selv monteret det,det er trods alt ikke nogen større videnskab,det er let og med god tlf.hjælp fra importøren og de har osse reservedele,til rimelige priser.Grin
mvh.Zenith


Indsat af admin

At det tidligere indlæg er slettet kan ingen andre end jeg klandres for.

Den fremstilling der stod ønsker jeg ikke her på heatpump, der er ikke nogen her på heatpump der får særbehandling.
Redigeret af Admin d. 19-10-2007 15:39
 
hvac
Du mener med andre ord det gældende trykdirektiv er noget pladder? Ligeledes at udledning af kølemiddelgasser til atmosfæren er noget der er helt ukritisk?

Og når det nu er så nemt, hvorfor gør du det så ikke bare?

Men hvis du gerne vil selv, så allerført: Har du en returflaske? Har du et tomsugningsaggregat? Har du en vakuumpumpe? Har du en lækagesøger? Har du en flaske kølemiddel til eventuel efterfyldning? Ved du hvad "glide" betyder? Hvis du skal forlænge rør, har du så expanderværktøj?

 
kla
Jeg vil gerne støtte hvac, og samtidigt fortælle at for mig som professionel er det ikke så vigtigt hvad der bliver købt, hvis folk køber noget billigt kan kvaliteten være derefter, men det er rigtigt at varmepumperne skal monteres på den rigtige måde, for at sikre at selv "billige" varmepumper for de mest optimale betingelser, i min verden er de eneste rigtige varmepumper dem som teknologisk har på positivlisten, eller at i hvert fald producenten har en eller flere varmepumper registreret.

Det som os gamle garvede gutter er nervøse for er at folk køber
1. en lidt dårlig varmepumpe,
2 selv monterer den,
3 den virker måske kun et år.
4 så mener køberen at alle varmepumper er noget møg,

men hvordan ville oplevelsen mon være hvis både varmepumpe og kvalitet på montage var i top. prøv at se tråden med fujitsu.

Var for øvrigt til messe, her mødte jeg en ældre dame, som var meget glad for sin varmepumpe, og det var ikke en på positivlisten, den havde kun et problem, når det blev koldt isede udedelen til, men den klarede de så med en føntørrer, på 1100 W, men kunden var glad og det er vel essensen i dette, når bare man ved hvad man køber kan man satgens være godt tilfreds. damen overvejede dog at købe ebn lidt dyrere varmepumpe for det var koldt at stå og tø udedelen op.

kla

kla
 
PeterKunz

Citer

kla skrev:

Var for øvrigt til messe, her mødte jeg en ældre dame, som var meget glad for sin varmepumpe, og det var ikke en på positivlisten, den havde kun et problem, når det blev koldt isede udedelen til, men den klarede de så med en føntørrer, på 1100 W, men kunden var glad og det er vel essensen i dette, når bare man ved hvad man køber kan man satgens være godt tilfreds. damen overvejede dog at købe ebn lidt dyrere varmepumpe for det var koldt at stå og tø udedelen op.



Sjov historie! Grin, man kan se det for sig!
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
PeterKunz

Citer

kla skrev:

Var for øvrigt til messe, her mødte jeg en ældre dame, som var meget glad for sin varmepumpe, og det var ikke en på positivlisten, den havde kun et problem, når det blev koldt isede udedelen til, men den klarede de så med en føntørrer, på 1100 W, men kunden var glad og det er vel essensen i dette, når bare man ved hvad man køber kan man satgens være godt tilfreds. damen overvejede dog at købe ebn lidt dyrere varmepumpe for det var koldt at stå og tø udedelen op.



Sjov historie! Grin, man kan se det for sig!
Det ville nok være billigere at købe en varmepumpe, der kunne stå og blæse varm luft på udedelen....
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
hvac
Det "morsomme" er, at en stor del af dem der har "mavepine" over at kvalitet koster et eller andet, oftest er håndværkere! Disse bruger en del tid på at himle over den fæle kølebranche. Og resten af tiden himler man så op om alle "Gør det selv'ernes" ulyksaligheder indenfor ens egen boldgade. Og slutteligt klages over at man får for lidt i løn! Men Zenith, ingen kan arbejde gratis, det gør du antagelig heller ikke. Og nu er det sådan at Danmark har en temmelig restriktiv lovgivning omkring kølemidler. Faktisk kan en kølemand i yderste konsekvens straffes, ifald han følger nogle af monteringsvejledningerne for kina-varmepumperne. Her tænkes på bevidst skylning af anlægget, med deraf følgende kølemiddeludslip til atmosfæren. Dette er lodret forbudt. At man så gør det med blandede kølemidler som f. eks R407c, er en middelsvær katastrofe rent teknisk, med mindre du er sikker på at kølemidlet "smutter" i væskeform. "Spilder" du gas, aner du intet om hvad du har tilbage, og chancen for at anlægget kører væsentlig ringere, end de i forvejen ikke for gode tal, er overvældende.
Men ellers er vi da i branchen glad for at der sælges masser af kinesere. Dette skaber et behov, og levetiden er sjælden særlig lang. Og vi for vores vedkommende har faktisk ikke så få andengangskøbere!
Men at blive sur over vi ikke vil opfordre til ulovligheder og endda give dig opskriften derpå, er nu dit problem!
 
hvac
En af vores "drenge" mente godt en halv-ukurrant vp kunne du i hans kælder og monterede en fiddelifut varmepumpe til "bare-lige". Efter et år røg den ned. Det var for dyrt i alt det varme vand han måtte hælde over udedelen for at holde den isfri. Ligeledes afslørede lidt måleri og lidt tasten på regnemaskinen, at han var bedre tjent med at bruge lidt mere fjernvarme.

 
zenith
indlæg der var her fra bruger er

slettet af admin
Redigeret af Admin d. 18-10-2007 23:29
 
hvac
Slettet af mig selv. Vil ikke ned på det plan.
Redigeret af hvac d. 18-10-2007 23:23
 
hvac
Tak admin
Redigeret af hvac d. 18-10-2007 23:26
 
zenith
kunne forhandlere og andre med økonomiske interesser i varmepumper,ikke gå i deres egen diskutionsgruppe,så almindelige mennesker kunne få et reelt og ufarvet billede i dette forum,GrinGrin
mvh Zenith
 
kla
Joh det kunne de vel godt, men hvem skulle så hjælpe de kunder som ikke kan selv gøre selv. kan du uden at blinke fortælle mig forskellen på kølemidlers egenskaber f.eks. R407 og R410, kan du dimensionere varmepumpe til huse, kan du skelne hvem som er seriøse osv.Shock

Det reelle billede som du efterlyser lyder lidt på mig som om at hvis vi inde i forumet kritiserer en lavsprisvarmepumpe, er det kun for vores økonomiske vindings skyld, og uden hold i den virkelighed som vi har været år om at opbygge.

men der tager du fejl, personlig gør jeg dette for at ikke folk skal købe katten i sækken, vi skulle jo gerne alle som en kunne sige at varmepumper er godt. de fleste forhandlere har travlt, der er godt gang i hjulene, og de 2 - 3 kunder om måneden pr forhandler som smutter til anden side ved at bruge dette udemærkede forum, gør ikke mig ked af det.

Når tonen til tider bliver lidt kantet skal det måske ses i lyset af at alle som sælger "kvalitetsvarmepumper" har været ude og skifte/reparerer på op til flere "billige" anlæg. problemet er at hvis man investerer 5-10.000 kr må det da være godt, og så er det ikke ret mange der tør stå frem og sige at de havde købt forkert, og denne dialog mangler desværre i dette forum,

men måske er alle bare lykkelige for deres varmepumper Grin
 
hvac
Måske er det dig Zenith der skal anvende et andet forum. Her forsøges at opretholde en vis seriøsitet. Og det du har haft gang i, hørmer af forventet meget kort levetid på dit anlæg. Men det er dit valg, og du havde under alle omstændigheder været en uinteressant kunde, og du havde nødvendigvis måttet underskrive en ansvarsfraskrivelse inden vi havde hjulpet dig.

For lige at blive ved den lille øvelse du har lavet. Tror du det er udelukkende for sjov skyld, at vores knægte er under uddannelse i fire år? Tror du udelukkende at vi anvende vakuumpumper for et syns skyld? Du spørger og vi svarer! Hvis du surfer lidt rundt her på sitet, vil du se at de af os der er relateret til kølebranchen faktuelt yder en ikke uvæsentlig hjælp, både med beregninger og fejlfinding af både det ene og det andet. Kun een ting hjælper jeg ikke med. Indgreb i selve kølekredsen, idet chancen for at det går galt er aldeles overvældende. Og eet kølemiddeludslip er eet for meget. Og lukker du lidt 407 ud i gasform, har du ingen anelse om hvad du har tilbage på varmepumpen pga kølemidlets glide. Og skulle den mod forventning holde længe, har du bare fra nu af og fremefter en endnu dårligere virkningsgrad. Men det er jo dit valg. Er det en 410 varmepumpe, må vi håbe du har strammet forskruningerne ordentligt. De skal strammes meget mere end man tror de kan holde til. Og så må vi håbe du ikke har fugt eller luft i systemet.

Et spørgsmål til: Kunne du finde på at skifte bremsevæske på din bil, og så undlade at udlufte bremserne?

Iøvrigt er jeg ikke sikker på din handling er lovlig. En ting er, at man af hensyn til EU's opfattelse af tekniske handelshindringer, er nødt til at tillade lægmand at montere mindre varmepumper. Men det nye trykdirektiv er jeg ikke sikker på, tillader lægmand at lave indgreb i trykbærende kredse. Og fri mig nu for det vrøvl med at det er bare lige. Det er hjernekirurgi også. Af med låget, og pil det ud der er sygt. Bare synd patienten døde!
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,241,936 Unikke besøg
XHTML CSS