HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Fjernstyring af varmepumpen
pld
Jeg påtænker at installere en luft-luft varmepumpe i et fritidshus, og jeg ønsker at kunne starte anlægget via telefonen, altså 220 v signal on-off. Kan det lade sig gøre, når udgangspunktet er et frostsikret elopvarmet hus (ca 8 grader ), og at der ønskes opvarmet til ca 18 grader. Kan/ skal udedelen ikke være frostsikret - altså under spænding konstant ?
Håber nogen kan hjælpe. Hilsen PLD
 
hvac
IVT Nordic har et kit til deres VP der kan øvelsen. Og varmepumpen holder så de ti grader når man ikke er i huset (til en noget bedre pris end elradiatorerne vill have gjort).

Ellers ved jeg at Jesper Holm fra Kinnan Danmark sider og roder med noget til Panasonic's N-serie.

Men IVT's er færdig og afprøvet!
 
kla
IVT kan desuden fugtregulere luften i sommerhuset, du beder f.eks. om 50% og så regulerer den, med sms kan du fjernstyrer temperaturen, og snart kommer der bevægelsesmelder som kan kobles til (tyverisikring)
 
hvac
Det er groft tilnærmet KLA. Den såkaldte fugtstyring hæver simpelthen temperaturen når en indstillet værdi for relativ fugt overstiges. Med andre ord gør man intet ved fugten, men kører bare med højere temperatur, når der er uønsket meget fugt. Kombineres ikke med en eller anden form for ventilation, kan jeg ikke helt få øje på den store berettigelse - slet ikke prisen taget i betragtning.
Fjernstyringen er smart, men jeg ville nok hellere montere en lille affugter til at klare den del af opgaven. Og det er så viseligt at alt hvad du hælder i af energi får du igen + den energi der frigives ved udkondensering af vand.
 
kla
Jamen så gå ind på IVT hjemmeside, og se under IVT Nordig inverter her er beskrivelsen af fugtighedstyringen
 
Skovrup
Vi har lavet en måling på forskellen på at køre med 8 grader og 16 grader over en periode på 1år.

Forskellen på den varmepumpe der kørte ned på 8 grader og den nye LGS09Awr som kører på 16 grader er, at der er blevet et meget sundere indeklima for både hus og mennesker, og hvad økonomi angår hav vi brugt strøm for 420 kr. mere på et år med den nye pumpe med inverter.
Virkningsgraden er ved -10grader 3,86 ved 16 grader i huset, kan det så betale sig med alle disse dyre installationer for at lave et usunt klima for hus og mennesker??? jeg spør bare Smile Smile
 
hvac
3,89 ved -10??? Kan vi få et link til det?

...og du har udskiftet en IVT Nordic med en LG i sommerhuset? Før sommerferien var den eneste pumpe der kunne køre 10gr IVT.

Iøvrigt kan man ikke rigtig bruge dine tal uden at man har den rette sammenhæng. Hvilken type hus? Hvor meget el bruges på varmepumpen? Hvilke år taler vi (i år har været temmelig sær). osv osv.....
 
hvac
...og er LG'en indkøbt for et par år siden ved et nu hedengangen firma, kan den slet ikke køre under 0gr, idet dem man solgte var beregnet for Spanien.

Men flot anlæg iøvrigt!
 
hvac
Vi ombyggede en LG fra pågældende firma, til brug i Nordisk Klima. Døgnforbruget faldt til det halve!
 
hvac
-> Kla læs omtalte vejledning, og se at styringen "kun" hæver temperaturen. Fugt fjerner den kun hvis du køler.
Redigeret af hvac d. 23-10-2007 20:51
 
Admin
Hejsa

Flere modeller af lg er godkendt af eurovent efter den gældende
standard EN14511.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
hvac
Jamen enig Admin. Det var også kun en bette sidebemærkning. Husk at købe ved lødige firmaer. Du mindre-lødige "KAN" være skurke, men ikke nødvendigvis.

Bare skægt at samme apparat kunne halvere døgnforbruget, ved at der blev boret et par huller i bunden og et nyt autoriseret printkort blev monteret. Ingen ændringer derudover. Kunden påstod samtidig at den leverede mere varme (subjektivt vurderet). Og jeg holder skam meget af LG. Antagelig det pæneste produkt på markedet!
 
hvac
...dette er netop en af mine kæpheste. Parallelimport giver lidt billigere priser, men lader desværre nogle kunder i stikken, der har fået anlæg der ikke lever op til det lovede. Sådan noget smadrer ryet i branchen, idet folk tror at hele branchen er fuld af løgn. Senest har vi kunnet more os over en større svensk ballademager der har brugt hele foråret på at svine en tidligere leverandør til. Nu har man så igen kommet i besiddelse af et par containerfulder varmepumper hentet i sydeuropa, og vupti - så duer fabrikatet pludselig igen!!!

Seriøst????
 
Admin
Hej Hvac

Jeg er også enig nok noget af det flotteste design for en varmepumpe.

og også enig der findes også panasonic ikke beregnet for dette marked her.

lige så mange andre, deriblant min egen, men min skal ikke varme men kun bruges til energifråds nemlig køling Wink

og min egen er skam et anderkendt mærke den er bare ikke beregnet for dette klima.

Men debatten er god og jeg bliver tit spurgt, hvad koster det at lade den køre med en god temperatur. Smile

Nu ved jeg hvem skovrup er, og jeg skal da bede skovrup om evt at tilsende mig test ark.

og jeg ved han kender produktet særdeles godt
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
hvac
Er da meget interesseret. 3,89 ved -10 må siges at være intet mindre end imponerende!

...og det er skam ikke kun Panasonic jeg henviser til (med parallelerne), der er skam adskillelige andre. Og det er da træls for dem der nu bruger tid og kræfter på at få noget til at du i norden, at andre høster gevinsten - men desværre ved at levere mindre ydedygtige eksemplarer. Og som Kla skriver andetsteds blakker det hele branchen, idet den menneskelige hjerne efterfølgende har slettet erindringen om at "man sparede da et par tusind ekstra ved........"

Prøv at spørge lidt rundt. Alle "VED" at jordvarme ikke kan give særlig høj fremløb, og driftøkonomien er så som så. Alle "VED" at man får permafrost i jorden. Sådan kan man blive ved!
 
Skovrup
Jeg kan fortælle at på S09Awr er TC (Total nominel Capacitet) 2,43 og maksimal forbrug er 0,63PL hvilket giver 2430/630 og en min på 3,86 i virkningsgrad ved -10grader
Jeg kan desuden oplyse at ved en udetemp på 6 grader er TC 3,6og maksimal forbrug er 0,87PL hvilket giver 3600/870 og en min på 4,14i virkningsgrad ved 6grader.
3,6Håber dette kan hjælpe din mistro
 
Skovrup
Jeg kan desuden oplyse at tallene også gælder for C09 Artcool (designermodellen), da det er samme maskine i anden forklædning.
Jeg sender dokumentation til Admin.
 
Skovrup
Desuden kan jeg oplyse at disse LG maskiner er den legale import lavet til vores klima!!!!
 
Admin
Her er data fra eurovent

Hej Per!

Hermed kapacitetsskemaet fra Eurovent godkendelsen

Det er det øverste der gælder S09 og C09
Admin tilknyttede følgende billede:billede:
kapacitetsskema_1.jpg

Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
hvac
Fedt nok! Lækre data må man sige!

Men derfor er der stadig rådne æbler i kurven og varmepumpesælgere med en sølle moral. Både engros og endetail..
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,138,752 Unikke besøg
XHTML CSS