HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Igen garage bare på 110 Kvm??
uffebeck
Hej
Jeg har en hobby garage på 110 Kvm, hvor jeg godt kunne tænke mig at kunne hæve temperaturen lidt her i vinter perioden.
Her i foråret monterede jeg en Solarventi SV30 hydro på taget som blæser varm luft ned i rummet når solen bare skinner en lille smule. Dette har hjulpet meget på klimaet i rummet og der er blevet en helt anden luft. Men temperaturen stiger ikke voldsomt. Da det er om aftenen jeg har fri til at gå derud er solen ligesom væk igen og den varme luft godt på vej væk.
Her er det så jeg har snakket med nogle energirådgivere som har forslået en varmepumpe til hjælp. Jeg har været lidt tøvende, da det som sagt kun er et hobby rum og der kan nogle gange gå over en uge imellem at jeg arbejder derude. Det kan måske skyldes lidt den lave tempertur spiller en faktor at der ikke sker mere derude, men tiden er også nogle gange mit problem.
Den pumpe jeg har set lidt på er panasonic NE9 men hvad med størrelsen tænkte jeg så kontra NE12? er der nogle der der har lidt bud på
1) Mener I det kan forsvares at investere i varmepumpe til et sådanne hobbyrum?
2) skal man tage NE9 eller skal man have NE12?

På forhånd tak
MVH
Uffe
 
hvac
110 m2 er rimelig meget og efter min mening i overkanten for en 9er. Når tager jeg det for givet at rummet er temmelig godt isoleret. Men jeg ville klart vælge en NE12 til opgaven. Til samme opgave kan du anvende IVT's Nordic. Den og så NE12'eren koster ca det samme. IVT'en er dog normalt at skaffe lidt billigere på messetilbud når messerne render rundt i landet. I kommende week-end i Forum i Horsens.
 
Skovrup
Ved 110 m2 vil jeg mene du skal over 6 kw i varme, jeg kan forslå at du ser på en LG S18AW som yder maximal 6,7 kw, den er selvfølgelig A mærket, og har een coop på 3,67, og den ville kunne opfylde dine behov. Du kan se den på www. comfortelectronics.dk
under menuen download
Redigeret af Skovrup d. 02-11-2007 09:05
 
uffebeck
Jeg har ihvertfald isoleret den, men mangler at hulmurs isolere den. Det var kun huset der fik den omgang for 2 år siden. Og på loftet er der kun 100 mm indtil videre men mere skulle gerne komme når der engang igen kommer et lige så godt tilbud som det sidste jeg fik.
Jeg har kigget på Panasonic'en da den går ned til 8-10 grader ligesom IVT vist også gør. Hvad med LG'en? Så vidt jeg kan læse går den kun til 16 grader, hvilket er meget i et rum som ikke benyttes mere end 10 timer om ugen som mit hobby værksted. Det var også derfor jeg først kun kiggede på NE9'eren men kender ikke prisforskellen til NE12 eller IVT nordic.
Jeg skal da lige forbi Horsens i Weekenden og se om der er noget interessant.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,275,262 Unikke besøg
XHTML CSS