HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
X15 varmebærerdelta for høj.......
eichmeier
hvad kan det skyldes, jeg har lige renset filteret, men 10 minutter efter kommer den med den fejl. ???

Hvor kan jeg aflæse hvad den er ?

Og er det fordi det er helt nystartet eller hva ??

/eichmeier
 
Admin
Hej eichmeier

Har du været ved at lege i meny ?

Har du lukket nogle radiator termostater eller gulvvarme kredse ?
Redigeret af Admin d. 24-11-2007 00:03
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
eichmeier
Mine gulvvarmekredse er ikke oppe at køre endnu, da jeg ikke lige har fået strøm på min gulvvarmeshunt, alle radiatorer er åbne fuldt.

Har ikke leget i meny, kun kigget

/eichmeier
 
OWL

Citer

eichmeier skrev:
hvad kan det skyldes, jeg har lige renset filteret, men 10 minutter efter kommer den med den fejl. ???

Hvor kan jeg aflæse hvad den er ?

Og er det fordi det er helt nystartet eller hva ??

/eichmeier


Fejlen "varmebærerdelta for høj" kommer hvis der er for stor forskel på fremløbstemperaturen T8 og returtemperaturen T9.

Grænsen for alarm ligger på 10 grader hvis kompressoren kun kører på 20 Hz og på 18 grader, hvis kompressoren kører på 90 Hz.

Fejlen kommer altså hvis vandet i radiatorerne afkøles for meget inden det kommer tilbage til varmapumpen.

Mulige fejlårsager kunne være at cirkulationspumpen til varmesystemet kører for langsom, så vandet når at afkøles for meget.

Den indbyggede cirkulationspumpe har ifølge mine informationer tre hastigheder, der indstilles manuelt på en lille omskifter på selve pumpen - tjek at den ikke kører for langsom.

Måske har du en anden cirkulationspumpe til at cirkulere vandet i radiatorerne - tjek også hastigheden på den.

Jo hurtigere pumpen kører jo mindre synker temperaturen på vandet inden det når tilbage til varmepumpen.

Hvis du har et "utæt hus" vil varmeafgivelsen fra radiatorerne være større nu hvor det fryser udenfor, og risikoen for denne fejl vil også være større.

En anden mulighed kunne være, hvis der var andre varmekilder (stoker) forbundet til varmesystemet, så der kommer varmeudsving udefra.
OWL
 
airman
Hvis du har rigtig meget gulvvarme, ligger problemet nok der. Sørg for at få liv i din gulvvarme. Umiddelbart tror jeg simpelthen ikke du kan aftage varmen - altså du har alt alt for lave flow på varmebærersiden.
 
eichmeier
har kun 35 kvm gulvvarme og så 11 radiatorer.

6 stk PK2 655 1200 Rio
3 stk PK2 655 2400 Rio
1 stk PK1 655 1000 rio
1 stk PK2 455 1800 Rio

mvh

kenneth
 
eichmeier
hvor stiller man på pumpehastigheden,. ?

*/eichmeier
 
eichmeier
samt 2 store håndklædetørrere fra TVS
Men den ene håndklædetørrer er faktisk overhovedet ikke varme selvom der er fuldt åbent for alle termostater......og mange radiatorer er kun varme for oven, men når ikke at blive ordentlig varme i bunden..............varmemæssigt er der varme nok på i huset, har 21.5 grad

En der bor i nærheden af VEJEN med forstand der vil kigge forbi er i velkomne.

/eichmeier
 
PeterKunz
Hvis du er heldig, har installatøren sat for eksempel Danfoss ra-n ventiler på dine radiatorer. Dette er ventiler med forudinstilling, som gør, at man kan bestemme på hver enkelt radiator, hvor stort flowet skal være. [url]http://varme.danfoss.dk/PCMPDF/vd53h701_ran.pdf[/url].

De store radiatorer skal have større ventil-åbning end de små, for at der bliver lige stor forskel på frem og retur.

Den sikre måde at måle det på er ved hjælp af et ir-termometer, som ikke længere er så dyre.

Hvis du gerne selv vil indregulere dine radiatorer, kan du spørge her i forummet, så skal jeg / vi prøve at hjælpe dig igennem.Wink
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
PeterKunz

Citer

hvor stiller man på pumpehastigheden,. ?


På billedet har jeg tegnet en hvid streg rundt om den grå knap du skal stille på.

Drejer du med uret har du indstilling I, langsomst, mod uret, lodretstående stilling, indstilling II og videre mod uret indstilling III, hurtigst.

Knappen kan godt være lidt svær at komme til, og du skal passe på du ikke brænder dig på kompressoren (den store sorte i midten).

Ved du, hvordan du kommer ind i pumpeskabet?
PeterKunz tilknyttede følgende billede:billede:
varmepumpe.jpg

IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
eichmeier
har fået stillet hastigheden op til 2, så må vi se........

ja, kan godt åbne har også renset filteret et par gange.

Ang. radiatorer har jeg nøjagtig som på billede 3, men umiddelbart er de alle bare på N, har lige tjekket de 2 1200 mm i min stue hvor jeg sidder, og de står på N.

IR termometer har jeg.

mvh

eichmeier
 
eichmeier
fatter heller ikke at den ene håndklædetørrer ikke bliver varm.........og jeg kan ikke få termostaten af...............

Det er en TVS Dano 24.

/eichmeier
 
PeterKunz
Hvis en radiator ikke bliver varm overhovedet, så skyldes det næsten altid luft i rørene.

Kender ikke til håndklædetørrere, men tjek lige om der ikke er en luftskrue et sted. Bliver tilgangsrøret varmt?
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,276,294 Unikke besøg
XHTML CSS