HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp til Valg af varmepumpe ønskes
jjensen
Jeg har flere overvejelser i forbindelse med valg af varmepumpe.

Jeg bor i et lille sommerhus på ca. 60m. Derfor vil jeg gerne have 8-10 graders funktion på varmepumpe.
Huset er godt isoleret.

Hvor stort/lavt støj db fra inde del er rimeligt ?.
Det afhænger naturligvis af placering. Det er muligt enten i stue eller i gang. Hvis det bliver i gang betyder det naturligvis mindre.

Men er det en fornuftige placering i gang ?

Da jeg fyre med brændeovn mener jeg at tomgangs strømforbrug på varmepumpe også er en vigtige faktor.

Jeg går efter varmepumpe der er på positivlisten fra Teknologisk Institut.

Har kikket på følgende anlæg
Toshiba Super Power 10 (dog syntes jeg at tomgangsstrømforbrug er i overkanten)
Nordic Inverter 12 FR-N lidt for meget støj 35 db

Har i nogle gode råd ?.

Mv.
Jørgen
 
airman
Nordic'en. De har haft 10 funktionen længst og må forventes at kende børnesygdommene.
 
Admin
Hej jjensen

Gode ting der er med i dine overvejlser, Panasonic skulle også være kommet med en model med 8-10 graderes funktion.

Model nr NA ( tror jeg nok den hedder )

På eurovent, kan finde modeller de har testet.
Men kig endelig på possitiv listen også.

Indedel placering i det største opholdsrum, med placering så varme kan fordele sig til dine mindre rum.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
jjensen
Er det Panasonic NE9GKE du tænker på ?.

Betyder det at Eurovent test/mærkning er lige så godt som possitiv listen ?.
 
Admin

Citer

Er det Panasonic NE9GKE du tænker på ?.

Betyder det at Eurovent test/mærkning er lige så godt som possitiv listen ?.


Jeg kender ikke til modellen, ved bare de skulle komme med en model med 8-10 Graders funktion.

Både Eurovent og Possitiv listen er gode steder, Hvis du holder dig til possitiv listen, hvilket nok er det nemmeste.

Så vil du kunne finde en varmepumpe, der kan køre økonomisk.
Ligeledes vil de kunne køre her i Danmark uden is problemer

Et bestemt mærke kan jeg ikke give dig, da Heatpump er Neutral, Men anbefaler Godkendte Varmepumper Testet efter EN 14511
Redigeret af Admin d. 25-11-2007 11:55
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
HenrikJeppesen
Som udgangspunkt KAN man kigge på Teknologisk instituts hjemmeside... Men Spørg en fagmand.! Da jeg lever af at sælge varmepumper og alt indenfor klimaanlæg, kan jeg "varmt" anbefale Daikins modeller.! De er yderst stabile, og støjer ikke så meget. Problemet med "billige" anlæg er at det kan være svært at skaffe reservedele til dem, NÅR de går i stykker.!
Min anbefaling er helt sikkert Daikin. De er ikke på teknologisk instituts hjemmeside endnu, men det kommer de.!
Salgskonsulent varmepumper! Smile
 
jjensen
Med hensyn til positiv listen fra Teknologisk institut. Er det kun de konkrete modeller de har testet.
Eller kan man antage at f.eks. Prima Scroll CS-NE9GKE-DPP fra Panasonic vil leve op til den samme standart som dem på positiv liste ?.

Ja kald mig bare for spørge Jørgen Wink

Mv.
Jørgen
 
Admin
Hej jjensen

Spørg endelig løs det er forummet er til for.

De modeller der er på possitiv listen, dem har de modtaget data for,det er ikke sikkert de er testet fysisk.

Hvis en importør får en ny model, ja så kan det være den er på possitiv listen når den bliver opdateret igen.

Hvis ikke CS-NE9GKE-DPP er på possitiv listen nu, så hører den ikke med denne gang.

Og igen spørg endelig alt det du ønsker.


Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
pld
Du kan pt købe et godt anlæg hos Harald Nyborg til en meget fordelagtig pris. Se evt. mine indlæg vedr. dette anlæg.

Hilsen pld
 
kla
Hej Pld

Jamen hvordan ved du at HN sælger gode anlæg er der noget som du ved som du ikke vil delagtigøre os i. eller antager du bare at det er god kvalitet ??

Har din varmepumpe for øvrigt kørt en problemfri vinter ??? afrimer den som den skal når det er koldt, hvor meget varme leverer den ved - 5 -10 eller nedefter??. det er meget store ord at sige du har købt god kvalitet efter ganske kort tids kørsel uden at kunne dokumentere det

 
Admin
Hejsa

Så sent som i dag, har jeg set et luft/luft der var så tilfrosset at kondensator blæser ikke kunne køre rundt. Sad
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
os teknik
Hej alle.

Jeg vil gerne give mit bidrag.
Panasonic Varmepumper der har slutbetegnelsen DPP & DPK er "danske" modeller, dvs. Danmarkspumper.

Normalt fjerner man GKE fra betegnelsen og giver den DPP istedet, som ved CS-NE9GKE-DPP, her vil den istedet hedde NE9-DPP, og kan forresten findes på positiv listen Wink
Redigeret af os teknik d. 13-06-2008 11:26
 
Svensken

Citer

jjensen skrev:
Er det Panasonic NE9GKE du tænker på ?.

Betyder det at Eurovent test/mærkning er lige så godt som possitiv listen ?.


Hei,
I Sverige kallas Panasonic NE9GKE eller E9GKE för "Den Nordiske Modelle".

Mvh Martin
 
climatec
hej tag evt. også en Fujitsu eller Daikin med i overvejelserne de er også med i toppen eller lige over ;-)
Mr. X
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,232,134 Unikke besøg
XHTML CSS