HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Panasonic TE9DKE Slim Line
smartedk
Er der nogen som har nogen erfaringer med denne model. Vil gerne have en varmepumpe med en tynd inddel, da det i mine øjne er pænest. Har set LG's modeller men COP-tallet for dem er ikke det bedste.

På forhånd tak.
 
airman
De kører skam fint, de der Panasonic'er, omend garantien er så som så, hvis de købes ved parallelimportører. Der har været noget bøvl med ombytning og reparation af blandt andet ventilatormotorer og defekte kompressorer, men alt det er blevet ordnet hos dem der har har købt via den officielle importør. Samme gør sig gældende med LG. En tidligere, nu hedengangen (parallel)importør solgte LG'ere beregnet for det sydeuropæiske marked. Disse kørte mildest talt dårligt i DK. Ærgeligt, for varmepumpen er ellers god nok. Såehh skal det være pænt - vælg LG. Skal du have virkningsgrad der siger spar to - Panasonic HE, selvom sidstnævnte ikke er slimline. Er det virkningsgrad ved minus meget koldt, må valget hedde IVT Nordic. eller Panasonic EKEB.
 
smartedk
Vælger self. en aut. montør og betaler det ekstra. Har kontaktet en og han siger at den er sikret til det nordiske vejr. Klart LG er pæn, men COP er ikke på højde med Pana Slim. Kan også se at Pana yder 5 års garanti på deres produkter.
 
airman
Fair nok, men ovennævnte hedengangne LG parallelimportør påstod også hans LG'ere kunne køre i dk, desværre først efter den officielle importørs mellemkomst og et par nye print (og masser af omkostninger). Såehh..... It's a jungle out there.
 
smartedk
Der er vel ikke andet at gøre end at få det på skrift. Eller skal man gå efter en model som hedder nordic?
 
airman
For Panasonic's vedkommende er det blevet nemt. Kasserne er mærket Sverigespumpen, eller Danmarkspumpen. Ellers bruges Nordic-navnet i flæng og det er ingen garanti for hvad du får.
 
smartedk
Takker så ser jeg efter det i stedet. Men hvis forhandleren/montøren skriver det i fakturaen er det vel det der er gældende ved evt. problemer.
 
PeterKunz

Citer

smartedk skrev:
Takker så ser jeg efter det i stedet. Men hvis forhandleren/montøren skriver det i fakturaen er det vel det der er gældende ved evt. problemer.


Det er det da absolut!
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
t-olsson
vælg ikke den firkanted lg. jeg har haft en, på laveste blæser hastighed larmede den 55 db
 
smartedk
Vil også helst have Pana'en da den er blevet anbefalet af en af mine bekendte som er montør. Synes ikke den er lige så pæn som LG'en men det drejer sig også om hvordan det virker i dagligdagen, og her er støj en stor del af det. Takker for dit inlæg.
 
poul larsen
Hej smartedk

Panasonic er et godt valg men LG er også ok jeg sælger begge anlæg
og er ikke enig med t-olsson Lg støjer ikke mere end Panasonic og da
ikke 55db så er det en bytter
mvh
poul larsen
 
smartedk
Så må du vide hvilket firma der giver den bedste garanti. Mener også at COP tallet for LG'en ikke er ligeså god som Pana'en.
 
poul larsen
Panasonic TE9 Cop4,26 , LG S09 4,14 jeg tror ikke du kan se forskel
på årsbassis. Garenti har Panasonic en bedre kompressor garenti men
ud over Panasonics H16 fejl har jeg ikke haft defekte kompressore i
L/L varmepumper

mvh

poul larsen
 
os teknik
TE9DKE Slim Line er parallelimporteret og derfor giver panasonic INGEN garanti, køb for eget ansvar!

Det er muligt, at forhandler giver "garanti" men jeg ville holde mig til de originale hvis jeg var dig.

Men ellers er Danmarkspumperne en udemærket valg, kig evt. ind under www.danmarkspumpen.dk og find din forhandler der, så er der ingen ko på isen bagefter Wink

Held og lykke
Med Venlig Hilsen

Rasmus

------------------------------------
Aut. Kølefirma

O.S Teknik
[url]www.osteknik.dk[/url]
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,231,693 Unikke besøg
XHTML CSS