HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Toshiba vs Panasonic
Jillur
Hej

Har i mulighed for at hjælpe mig?
En af mine venner skal til at købe en varmepumpe og har spurt mig om råd, så jeg vender mig til jer.
Jeg har sagt til ham at han skal købe sig en Toshiba ras 13 super inverter eller en Panasonic HE12GKE eller hvis den skal være lidt minder så Toshiba ras10 super inverter eller Panasonic HE9GKE ... Jeg er selv til Toshiba´en men hvad syntes i?

Takk på forhånd Wink

vh

Jillur
 
airman
Begge er fremragende varmepumper. Ydelsen er noget nær ens. Mit hjerte hælder dog lidt til Panasonic'en. Og HE'eren er klart et blæret apparat.
 
pld
Jeg vil foreslå en varmepumpe, der sælges i HN til en yderst fordelagtig pris. Det er en invertermodel, og prisen er under 4.000kr. Den leverer en masse varme, og jeg er meget glad for den.

Venlig hilsen pld
 
kla
Altså Pld, godt at du er glad for din HN pumpe, men som før omtalt kan du ikke udtale dig om hvor god den er uden at have set det over tid,

at du er glad for din HN pumpe kan jeg da kun kippe med flaget for. men som jeg før har omtalt andesteds i forumet, var Skoda 105 ejere også glade for deres biler, de vidste godt at den kvalitet som de købte var tvivlsom, men den var billig, og det appelerede til folk.

I min verden er det kun varmepumper godkendt på teknologisk eller på eurovent som jeg kan synes er noget værd,

En godkendelse på teknologisk koster ikke en halv hval, hvorfor mon de ikke vil have dem godkendt ???
Redigeret af kla d. 12-12-2007 20:30
 
stjorin

Citer

pld skrev:
Jeg vil foreslå en varmepumpe, der sælges i HN til en yderst fordelagtig pris. Det er en invertermodel, og prisen er under 4.000kr. Den leverer en masse varme, og jeg er meget glad for den.

Venlig hilsen pld



Hei pld
Jeg tror ikke du forstod spørgsmålet, det blev spurgt om Toshiba vs Panasonic og ikke en billig pumpe til under 4000kr, jeg tror prisen siger nok.
Er det nogen som kan hjælpe, for jeg har også tænkt samme tanke som "jillur" håber på svar..
 
Admin
Hej stjorin

Begge pumper gode pumper som airman skriver i tidligere indlæg
Beslutningen er der kun en til at tage. Jeg har ladet mig fortælle at også toshiba kommer på positiv listen. ( det kan vi først se ved næste opdatering ) ellers smut lige en tur omkring eurovent og se på data der.

Jeg er enig med kla vælg en varmepumpe fra positivlisten eller eurovent.


Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
kla
Ja selv eksperter vil være i tvivl, skal man vælge a eller b, jeg synes at panasonic er en god kvalitet, men til gengæld synes jeg også at toshiba er det, så det er nødt til at være noget andet der kan give mig svaret,

prisen er næsten ens, men Toshiba er lidt dyrere at reparere, hvis uheldet er ude, toshiba har 7 års reservedelsgaranti, panasonic det samme. antallet af solgte varmepumper i norden vil falde ud til Panasonics side.

Garantierne er næsten ens, så jeg forstår vilreden. en god ting er at gøre som man gør med biler, spark til hjulet, mærk kvaliteten, og få aftalt med begge at se dem køre, det ville jeg gøre.
 
pld
Ja - folket vil bedrages - de må jo have penge nok, når villigheden til at betale 4-5 gange så meget for en vare end nødvendigt er.
 
k_madsen
Den holder mit 70m2 sommer hus på 16 gr.c for ca 7 kwh. pr. dag.
Den har simpelt hen, ændret huset, til det bedre.
Ionisering og ilt tilførsel lækkert.

GrinWink
 
Svensken

Citer

Jillur skrev:
Hej

Har i mulighed for at hjælpe mig?
En af mine venner skal til at købe en varmepumpe og har spurt mig om råd, så jeg vender mig til jer.
Jeg har sagt til ham at han skal købe sig en Toshiba ras 13 super inverter eller en Panasonic HE12GKE eller hvis den skal være lidt minder så Toshiba ras10 super inverter eller Panasonic HE9GKE ... Jeg er selv til Toshiba´en men hvad syntes i?

Takk på forhånd Wink

vh

Jillur


Hei Jillur,
Personligen tycker jag att Toshiba Super Daisekai är en synnerligen bra varmepumpe. Den är effektiv og väldigt hållbar.
Panasonic HE är også en bra pumpe men jag skulle välja Toshiba Super Daisekai.
Toshiba Super Daisekai 10 räcker til 150 m2, Toshiba Super Daisekai 13 til 175 m2.
Mvh Martin
Mvh Martin
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,242,091 Unikke besøg
XHTML CSS