HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Danfoss DHP-A 8
schlengerich
Hej

Jeg har overvejet at anskaffe mig et luft/vand anlæg, men har lige nogle spørgsmål:

• Nogen som har et DHP-A XX anlæg?
 Hvor meget larmer ude delen?
 Hvad er årsvirkningsgraden?
 Hvad har det koster + montering?

Jeg har nemlig fået et tilbud på samme anlæg hvor årvirkningsgrader total er 2.2.
Prisen er ca 100000 kr monteret.

Der skal opvarmes ca 130 kvm, jeg har fået hulmurs isoleret med 80 mm papiruld.


Er er andre alternativer og hvad er prisen??

Jonas Storm
 
kla
Jeg synes at årsnyttevirkningen er sat lidt lavt, ved en normalvinter vil den være på ca 2,5, og ved kolde vintre måske på 2.

Desværre vil det ikke rigtigt blive koldt her i Danmark, og derfor har man netop nu virkningsgrader i nærheden af 3,5 med luft vand varmepumper.

100.000, kr er hvad gode luft luft varmepumper koster, så det undre mig nu ikke særligt.

jeg er nu ikke særligt imponeret af en COP på 3,1 ved +7 - 35

her er f.eks. IVT´s oppe på 4
Redigeret af kla d. 12-01-2008 15:54
 
schlengerich
Nej det er sikkert en okay pris. Jeg har også fået et tilbud på en IVT optima 1100 og en 300 liters vandbeholder til 90 000 kr monteret.

Er der forskel på de 2 anlæg, jeg tænker på larm og årsvirkning??


Jonas
 
kla
Ja personligt ville jeg vælge IVT Optima. den kan lidt mere end Danfossen kan. samtidigt oplyser IVT lydtryk for IVT Optima. du kan evt kontakte de respektive forhandlere og høre om de har sat nogen op som du kan komme til at lytte til.

1. pænt design
2. kan opvarme vandet op til 65 grader
3. lyden holdes ude i det fri
4. IVT anvender scroll kompressor.
5. Bedre virkningsgrad COP på 4 ved +7 og fremløb +35 testet ved euronorm. 14511
 
airman
Lav fremløb kan du ikke udnytte i Optimaen, med mindre du opkobler den mod en separat tank. Ved anvendelse sammen med standard tanken 290AW er du nødt til altid at køre med fremløb som ønsket brugsvandstemperatur. 65° fremløb kan du ikke lave når det er meget koldt. Men derudover har du ret i at Optima er en rigtig dejlig varmepumpe.
 
kla
Man kan godt udnytte lav fremløbstemp i Optima sammen med AW 290, hvis du er i tvivl kontakt IVT Danmark, link findes her på siden.
Redigeret af kla d. 16-01-2008 07:43
 
airman
Lurede lige i vanddiagrammet og du har ret Kla. Havde ikke set den ekstra omstyreventil. Mig der vrøvler. Korrekt ser det ud til at skidtet udnytter flydende kondensering til fulde, med deraf følgende fornuftige driftomkostninger. Men jeg har da forstået det korrekt at den ikke kan køre max temperatur 65° når der er meget koldt. Ikke fordi det gør noget. Det er alligevel for dumt at køre så højt med en varmepumpe.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,212,547 Unikke besøg
XHTML CSS