HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
nibe anlæg
wim
Jeg overvejer at anskaffe mig et Nibe fighter anlæg. Hos vølund hedder modeler fighter 1240, men på Nibe´s egen hjemme side findes de ikke, men tilsvarende model hedder fighter 1235..???
Er der nogen der ved hvilken en model, der er af nyeste dato ( og formodentlig bedste ), og er der nogen videre forskel på de to ?

Da jeg jo nødig vil købe en model, der allerede er udgået...
 
XJLN
Jeg havde samme "problem" dengang hed de 1220 og 1225.
Jeg ringede til Vølund og spurgte til det og fik det svar at det var samme anlæg men at de da godt kunne skaffe den svenske model hvis jeg insisterede - prøv at ring til Vølund og få en snak med dem.

Har også prøvet at søge lidt på det svenske forum men kan ikke huske hvad jeg egentlig fandt ud af Frown

Er nu ellers ok tilfreds med min 1220ér
Vølund/Nibe Fighter 1220-6 driftsat 11/2006, 240m 40mm slange, 100L buffertank, 179m² med gulvvarme færdigbygget 2007, gennemsnitstemp på ca. 21° i alle rum. 1/7-2010 7m2 solvarme installeret. NU total 0- Energi hus, inkl. Alt.
20/10-2011 6kWp (7,8) solcelleanlæg installeret.
 
DonkeyKong
Nibe 1140 (1240) er til det danske marked, og 1135 (1235) er den svenske model. Efter hvad jeg ved er forskellen at 1140 er udstyret med tilskudsvarme, og det er 1135 ikke! Den er dog forberedt til varme med dykrør og det hele, der mangler bare varmelegemet.
Til gengæld er den svenske væsentlig billigere, jeg sparede ca. 14.000,- på en 10kw. og må så leve uden tilskudsvarme. Sproget kan i øvrigt ændres til dansk i servicemenuen.
 
cgjedde
Jeg havde også samme problem da jeg skulle have mit anlæg 1220. Jeg ringede til Sverige og en kyndig gut, forklarede at i de flere svenske modeller er varmtvandsbeholderen af kobber og i DK er den emaljeret. Så vidt jeg husker (det er lang tid siden) var der ikke offeranode i den Svenske model 1225, men det kunne eftermonteres.
Hvordan det er med de nyere modeller ved jeg ikke.
Vølund Fighter 1240-6, 300 meter Collektor, 60 buffer, Genvex med Vølund FLM-40.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,358,631 Unikke besøg
XHTML CSS