HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hvor meget støjer et nyt jordvarmeanlæg?
Thomas_2765
Hej!

Vi har købt et hus på 150 m2 med et anlæg fra ca. 1984. Kompressoren larmer voldsomt. Vi vil købe et nyt anlæg.

1) Er der forskel på hvor meget de forskellige producenters anlæg larmer?

2) Hvor meget larmer de ca. (jeg har hørt: "Som en kummefryser...")?

På forhånd tak!
 
airman
Generelt støjer de noget mindre end datidens modeller.

Mit bedste råd er: Få dig et par tilbud. Bed om at få lov til at se/høre et referenceanlæg hos begge bydere. Selvom det er væsentlig mere støjende end dengang, er der stadig forskelle. Generelt siger stempelkompressorer lidt mere. Trinløst styrede kompressorer kan have tendens til at have rentoner, hvilket kan irritere nogen.
 
airman
Støj kan måles, men det bør være din egen subjektive vurdering der skal afgøre om du kan leve med det.
 
PeterKunz
Du skal være så velkommen til at komme og lytte til min x15.
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
airman
Det ville være irrellevant Peter. Din X15 yder fra 4,5 - 17 kW og ville være en alt alt for stor VP til Thomas. Og jeg vil antage at Peter har alt alt for lidt slange i jorden til en X15.
X15's støjkarakter er forskellig fra søstrene fra Greenline Serien (der netop lyder som min bestemors køleskab!).
 
Thomas_2765
Mange tak for de hurtige svar Smile

At høre et anlæg i drift vil jo nok være det smarteste. Jeg vil forhøre mig der hvor jeg evt. skal købe anlægget.
 
airman
Lyt til et par forskellige!
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,269,018 Unikke besøg
XHTML CSS