HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Luft/vand samt solvarme
Michael0610
Hej, ganske kort går mit spørgsmål ud på om jeg ved udskiftning af min oliekedel til varmepumpe stadig kan bruge mine Honeywell Rondostat elektroniske radiator ventiler? Har hørt at ved varmepumpe skal alle ventiler stå fuldt åbne, er det rigtigt? (og hvorfor)
Jeg har solvarme med 250 liter´s beholder og skal altså ikke bruge en varmepumpe med vv beholder, hvilken en synes i jeg skal købe?

PS: Jeg kan IKKE få jordvarme, men skal bruge luft/vand.

Mvh
Michael
 
PeterKunz
Du kan prøve at læse lidt i denne artikel: [url]http://www.heatpump.dk/viewpage.php?page_id=48[/url], hvor der står noget om termostater og varmepumper.

Jeg synes du skal henvende dig til 2-3 forskellige varmepumpefirmaer og få nogle tilbud, så du har et udgangspunkt at gå videre fra.
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
Admin
Hej Michael0610

vil også som Perter kunz give det råd, at få et par tilbud
Alle annoncører minus DVI har luft/vand varmepumper.

Lad os endelig høre mere om hvad du finder ud af.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Michael0610
Tak for svarene, kan ingen her anbefale nogle frem for andre?

Pris og kvalitet skal selvfølgelig hænge sammen, jeg bruger idag kun ca. 800 liter olie og for ca. 2000 kr. brænde. Vi har et 1½ plans hus på 185 m2, det er efterisoleret, men kan ikke varmes godt nok op med oliefyr, når det stormer fra øst, men så bruger jeg bare brændeovnen. Man ser L/V til priser fra 17K og til 40-60K, selvfølgelig er de dyrere også bedre, men det skal jo også forrentes.
Mvh. Michael
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,324,173 Unikke besøg
XHTML CSS