HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
nyt anlæg i nyt hus
poltier
Hjælp hjælp.. hvad skal jeg vælge..

Jeg har været rundt på denne side og håber at nogen kan bevare netop mine spørgsmål og komme med gode råd/erfaringer.

De tråde jeg har læst svarer ikke til hvad jeg gerne vil have svar på, så derfor opretter jeg dette indlæg.

jeg har opført et nyt hus (medbyg 110 kvm. med vandbåren gulvvarme)

Der kommer ligeledes spa i badeværelset.

Huset opfylder de nye byggekrav, og jeg leder nu efter en L/V varmepumpe. En J/L kan ikke lade sig gøre da kommunen ikke vil gå med til det.

Jeg har fået tilbud fra fra firmaet asap.dk, men er i tvivl om det er det rigtige for mig. Det anlæg de vil sælge mig skulle efter sigende være det mest solgte ovre i Sverige. Det skulle være et eccoel med indbygget varmvandsbeholder på 223 liter.


Der er nogen ting at tage hensyn til og for at huset kan godkendes af kommunen. Huset skal overholde energiberegningen

Mit byggefirma oplyser at energirammen og energiberegningen skal være opfyldt.

Byggefirmaet har besvaret nedenstående

"Det du søger mener jeg at være ”netto behov”, hvor bla. rumopvarmningen står til 56 kWh/m2 pr. år, dette ganger du op med 109,4m2, således du har 6126,4kWh pr. år.

Jeg skal dog igen gøre opmærksom på, at programmet ikke må bruges til dimensionering af anlæg, og at vi derfor intet ansvar vil påtage os i forbindelse med dette.

Jeg syntes også, at du skal gøre producenten opmærksom på, at der foreligger en energiramme for dit hus, som er beregnet med en oliekedel, og her tænker jeg ikke kun på at anlægget skal kunne klare det samme varmebehov, men det må heller ikke forringe det samlede energibehov i form af mere i elforbrug, da din energiramme højst sandsynligt ikke vil kunne overholdes."

Således svarede byggefirmaet.

Så er der nogen som kan give et bud på et anlæg, som de vil anbefale og som med garanti kan overholde energiberegningen og rammen, således huset kan godkendes, og anlægget er med indbygget varmtvandsbeholder.

-Og et anlæg hvor der ikke skal skiftes og prøve alle mulige ting af på efter opstart.
 
Admin

Citer

Huset opfylder de nye byggekrav, og jeg leder nu efter en L/V varmepumpe. En J/L kan ikke lade sig gøre da kommunen ikke vil gå med til det.


Hvad er det din kommune ikke vil være med til, har du bygget lav energi hus skal de meddelse frihed.

Citer

"Det du søger mener jeg at være ”netto behov”, hvor bla. rumopvarmningen står til 56 kWh/m2 pr. år, dette ganger du op med 109,4m2, således du har 6126,4kWh pr. år.

Jeg skal dog igen gøre opmærksom på, at programmet ikke må bruges til dimensionering af anlæg, og at vi derfor intet ansvar vil påtage os i forbindelse med dette.


jeg tror dit byggefirma mener Be06 programmet, man skal her når det er varmepumper huske at ændre flere steder i programmet, endvidere skal der ændres når du har gulv-varme overalt

Der ligger en SBi vejledning hos teknoligisk over havd der skal ændres i sbi be 06 programmet, og ja programmet er ikke til beregning af selve varmepumpen selvom det giver mange resultater i den retning.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Tom08
Æææ...........jeg vil godt have uddybbet, hvad kommunen ikke vil være med til. Idet der er valgfrihed på alle hylder så længe du overholde alle love.....Og tro mig, med det anlæg jeg skulle have, der ville kommuen slet ikke gå med til noget som helst i starten, da de sagde, at dette ikke kunne lade sig gøre. Men efter nogle paragrafoplæsninger for kommuen og en hidsig diskussion omkring lokalplanen for det pågældende område og en snak med juristen fra den pågældende kommune. Så kunne alt lige pludselig lade sig gøre. ..................Jeg tror, at det der gøre sig gældende ved mange kommuner/regioner er, at de folk der sidder og behandler de sager ikke er up to date med ENEV lovgivningen osv, hvilket betyder, at de uden, at ville det, bremser varmepumper som varmekilde.

Og iøvrig så syntes jeg, at byggefirmaet svarer på en total uprofessionel måde ved, at sige, at man har beregnet dit anlæg på et forkert grundlag, idet, hvad jeg har hørt omkring det firma du nævner så har de altså styr på tingene. Så jeg vil mene, at du skal kontakte asap og så få en snak med dem/de/ham/hende du nu har snakket med omkring dit anlæg og fortælle dem, hvad byggefirmaet har skrevet tilbage til dig og så få et møde med dem. Jeg vil nok mene, at en virksomhed der sælger professionelle varmepumper ved, hvad de snakker om. Det vil jeg mene de fleste gør indenfor denne branche, ellers ville de slet ikke overleve. Og en anden ting er, at jeg vil hellere lytte til dem der kender til varmepumper og ikke til et byggefirma..Så er den ikke længere.

/Tom
Redigeret af Tom08 d. 22-04-2008 11:15
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,320,911 Unikke besøg
XHTML CSS