HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
X15, føler fejl.............
eichmeier
min koldbærer ud skriver det er lige over 80 grader og 6,4 ind.

Men hvad gør jeg så nu.

slukker først og tænder igen og ser om det retter sig eller skal jeg håndkøre den og hvordan gør jeg det.

finder jeg menupunkt håndkør og stiller den til 30 min. og så vælger jeg koldbærerpumpen og stiller den på 100% og venter 30 min og ser hvad temp forskellen er og korrigerer ??

/kenneth
 
eichmeier
har prøvet begge dele og intet hjalp, men er det ikke lidt meget at skulle korrigere for, ca. 70 grader i forskel ???
 
PeterKunz
Hej Eichmeier

Jeg har haft samme problem.
Føleren sidder længst nede i bunden bag en masse andet, og den er overhovedet ikke til at komme i nærheden af.

Jeg kunne lige snige mine fingre derind og kunne mærke, at den ikke var godt nok isoleret, og at der var fugt på føleren. Jeg tror, det er det, der øger modstanden sådan, at temperaturen stiger.

Jeg har bestilt en ny føler, som jeg placerer lidt højere oppe på slangen, og så kan jeg melde tilbage til dig, hvordan det arter sig.

Der sker jo ikke noget ved det. Pumpen kører som den skal.

Men det kunne da være interessant, hvis du sagde det til din installatør, og høre, hvad han har tænkt sig at gøre ved det!
Redigeret af PeterKunz d. 22-04-2008 23:50
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
PeterKunz
Jeg har lige fået tilsendt en ny føler, kvit og frit, så jeg mener din installatør burde komme og skifte føleren.

Han skal sørge for at den er ordentligt isoleret, så der ikke kommer kondensvand på den.

Jeg skifter selv min, det er ikke særlig svært.Wink
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
eichmeier
ok, hvor sider den henne, for nu er den kortsluttet og min installatør har ikke reageret, skrev til ham igen i går.

Min brine ind er nu 25 grader virker også temmelig højt ikke ??
/eichmeier
 
PeterKunz
Hej Eichmeier

Den sidder desværre ikke så tilgængeligt alligevel.
Den sidder til højre allernederst i bunden og bag koldbærerpumpen, og man kan næsten ikke få fat i den.

Jeg har sat en ny på højere oppe, men der er problemet at røret ikke er metal, da det er et flexibelt rør, så det er ikke helt præcist. Derfor skal man rette i tempen, når man har lavet en håndkørt måling af afvigelsen, som vi har drøftet i en tidligere debat.

Er det brine ind, når pumpen har kørt et stykke tid?
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
eichmeier
ok, bag ved anlægget eller hva ??

Så er det noget lort for mit står i hjørnet med VVB ved siden af, så man kan ikke komme om bagved som sådan

Men ok, jeg har ikke installeret det.

 
PeterKunz
Når du åbner frontlågen, sidder den allernederst til højre under koldbærerpumpen (wilo). Man kan godt få to fingre ind og mærke den.

Men du behøver ikke afmontere den. Du skal blot tage stikket ud oppe i el-panelet og sætte den nye følers stik i, trække ledningen ned til brine-ind-slangen og sætte den nye føler så langt ned på brine-ind-slangen, som du kan.

Så det kan godt lade sig gøre selv om pumpen står i hjørnet. Min er faktisk fuldstændig spærret inde bortset fra fronten..
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,266,856 Unikke besøg
XHTML CSS