HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Forbrug når der kun laves varmt vand
eichmeier
hvor meget kører jeres pumper ca. i snit når det nu er blevet varmt og der kun skal laves varmt vand.

vi har en x15 og en 300 liter Varmtvandsbeholder og bruger ca. 7 kw i døgnet nu.

/eichmeier
 
XJLN
Hej

I de sidste 2-3 uger har vi haft et forbrug på 15-25kWh pr. uge.
Vølund/Nibe Fighter 1220-6 driftsat 11/2006, 240m 40mm slange, 100L buffertank, 179m² med gulvvarme færdigbygget 2007, gennemsnitstemp på ca. 21° i alle rum. 1/7-2010 7m2 solvarme installeret. NU total 0- Energi hus, inkl. Alt.
20/10-2011 6kWp (7,8) solcelleanlæg installeret.
 
Triplus
I maj måned har jeg haft en gennemsnitsforbrug i omegnen af 10 kwh pr. døgn.
 
Triplus
I maj måned har jeg haft et gennemsnitsforbrug i omegnen af 10 kwh pr. døgn.
 
allankj1
Cirka 3,5 kwh i døgnet til varmt vand. :-)

2 Voksne og 1 barn.

Mvh

Allan
 
eichmeier
hvad gær vi forkert ??? eller bruger vi bare mere varmt vand, syntes vores forburg ligger lidt højt i forhold til jer andres....med undtagelse af Triplus
 
XJLN
Har du brugsvandscirkulation?

Vi havde til at starte med, men fik det ændret som beskrevet i følgende link:
http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?forum_id=15&thread_id=214#1316


Vølund/Nibe Fighter 1220-6 driftsat 11/2006, 240m 40mm slange, 100L buffertank, 179m² med gulvvarme færdigbygget 2007, gennemsnitstemp på ca. 21° i alle rum. 1/7-2010 7m2 solvarme installeret. NU total 0- Energi hus, inkl. Alt.
20/10-2011 6kWp (7,8) solcelleanlæg installeret.
 
Triplus

Citer

eichmeier skrev:
hvad gær vi forkert ??? eller bruger vi bare mere varmt vand, syntes vores forburg ligger lidt højt i forhold til jer andres....med undtagelse af Triplus


Jeg vil lige sige, at mit forbrug er et skøn, da vi ikke har selvstændig elmåler på jordvarmeanlægget. Samtidig bruges vores badekar flittigt.
 
Michael0610
Lyder helt vildt at i skulle bruge så meget, jeg har solvarme og bruger kun strøm til pumpenGrin, men om vinteren bruger jeg el-patronen til opvarmning af vandet og i den koldeste måned, januar brugte jeg 124 kw ialtShock. Det virker som om at det stadig er en god forretning med solvarme kombineret med varmepumpe.
 
eichmeier
det tror jeg på.............hvad med Peterkunz............hvad bruger du ?

er der ike andre der vil ud med forbruget

 
eichmeier
kan det virkelig passe at jeg på X15 ikke kan stille hvornår den skal starte på at lave varmt vand i forhold til temp ?+

Kun stille til enten økonomi eller komfort drift ?

/eichmeier
 
PeterKunz
Jeg bruger for øjeblikket 0,3 kw på varmepumpen, fordi solvarmen dækker vores forbrug.

Citer

kan det virkelig passe at jeg på X15 ikke kan stille hvornår den skal starte på at lave varmt vand i forhold til temp ?+

Det kan du sagtens. Gå ind i servicemenuen ved at skrive år og måned, så kan du stille top- og bundtemperatur for både komfort- og økonomidrift.
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
eichmeier
Ok, tak, nogen forslag til hvad den evt. skal ned på inden den skal lave varmt vand igen, eller skal jeg bare prøve mig frem. ?

 
PeterKunz
Min står på 39 grader som laveste temperatur.
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
Triplus
Nu har jeg fulgt forbruget nogle dage, og det viser sig, at mit forbrug er ca. 3-4 kwh pr. døgn.

Anlægget starter med at producere varmt vand, når temperaturen når under 50 grader. Det kan da være jeg skal prøve at sætte det lidt ned.

Jeg har i øvrigt valgt at køre med Regionella-sikring på den måde, at temperaturen i varmtvandsbeholderen hæves til 65 grader én gang om ugen. Er der nogen af jer andre der gør noget lignende?
 
smiley356
Siden vi slog varmen fra og nu kun laver varmt vand er vi nede omkring 2 kWh i døgnet (2 voksne).

Triplus:

Citer

Jeg har i øvrigt valgt at køre med Regionella-sikring


Hmmmm... mon ikke du mener Legionella-sikring Grin

Det er helt sikkert en god ide at holde temperaturen nede på det varme vand. Tit og ofte blander man jo koldt vand i - så medmindre man er vildt glad for at vaske op i hånden kan man sagtens sætte temperaturen ned så det ikke er nødvendigt at blande koldt vand i - og så lade Legionella funktionen fjerne de grimme bakterier en gang om ugen.
Queen 10 - 3 x 200m slange - 150 m2 renoveret hus fra 1910 i 2 plan - Vandbåret gulvvarme overalt - forberedt til frostfri-opvarming af lade - separat el-måler på varmepumpe
 
Triplus
Ha ha, jo selvfølgelig Legionella Grin
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,270,635 Unikke besøg
XHTML CSS