HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
tryk på brinekredsen
eichmeier
Jeg undrer mig lidt over hvad trykket på brinen skal være.

Vi har fået installeret i oktober og der var trykket ved installation 1,2 bar, den faldt så en del til 0,8 og jeg kontaktede installatøren og fik at vide det betød ikke noget.

Nu er den helt nede på 0,2 bar.

Har jeg en læk på min brinekreds eller er der ingenting galt.

Det skal siges at installatøren lige har været og skifte en føler på brinekredsen, og jeg går da ud fra de ligger kigger målerne efter når de alligevel er der.
/eichmeier
 
PeterKunz
Det eneste, du skal sikre dig på brinekredsen er, at der ikke kommer undertryk, så slangerne bliver suget sammen og ødelægges. Jeg har et ret konstant tryk på 0,5 bar.

Trykket stiger og falder lidt alt efter temperaturen i brinen og efter om koldbærerpumpen kører eller ej og hvor hurtigt den kører. Håndkører du kb-pumpen vil du se at trykket stiger en del.

Det bør dog ikke være sådan at trykket ligeså langsomt bliver lavere på brinen. Så er den utæt. Hvis du har klemringsamlinger på kredsen, så kan det godt være en af disse, der har givet sig. De er nemlig ikke så glade for minusgrader.

Det, at de skifter føler, influerer ikke på trykket, da føleren sidder uden på slangen.
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,289,782 Unikke besøg
XHTML CSS