HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Forbrug til produktion af varmt brugsvand
allankj1
Hej

Som opfølgning på et tidligere indlæg omkring hvor meget folk brugte til produktion af varmt brugsvand i døgnet kan jeg oplyse at vi i juni måned har brugt 124 kwh til produktion af varmt brugsvand til 2 voksne og 1 barn på 3 år.

Det skal endda siges at jeg ved med sikkerhed at 3 nætter i juni måned lavede den lidt varme til huset, havde ikke stillet varmekurven langt nok ned, har jeg gjort nu og der er stadig varmt nok i huset selv på gråvejrsdage. Dette kostede cirka 12 kwh. Trækker jeg dette fra får jeg et forbrug i juni på 112 kwh til varmt brugsvand.

Vel egentligt meget godt når beregningerne fra REX naturvarme anslog 175 kwh i juni måned. Ved godt at når datteren bliver større er er vores forbrug nok tættere på beregningerne fra REX.

Men alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds.

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
airman
Lyder da til at være rigtig godt.

112 kWh a' 1,7 = 190,- kr Prøv at spørge ejerne af pillefyr hvad de bruger når de pausefyrer!
 
allankj1
Ja det er rigtigt godt. Især da jeg har "gratis" strøm i de næste 2 år. Så jeg bataler kun DKK 1,20 pr. kwh = 134,40 kr. Stik den Smile

Allan
Redigeret af allankj1 d. 03-07-2008 23:41
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
allankj1
Må lige give en opdatering nu hvor juli måned er gået. Vores forbrug er på 92 kwh til produktion af varmt vand til husstanden. Brinvæsken er nu steget til 18,5 grader.

Mvh

En Smile mand
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,271,193 Unikke besøg
XHTML CSS