HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Erfaringer med indkøb i Sverige?
ThomasKj
Er her nogle som har erfaringer med indkøb af anlæg i Sverige?

Der var en som nævnte det i en anden tråd.


Vi skal have et anlæg som skal erstatte et oliefyr som bruger 2900 liter olie per år. Indtil videre har vi fået tilbud på et Nibe/DVI Queen Combi 8 og et andet tilbud med Queen Combi 10.
De lød på henholdsvis 135.000 og 170.000 med alt.

Konkret har jeg kig på NIBE FIGHTER 1250
http://www.nibe.eu/Domestic-heatingcooling/Ground-source-heat-pumps/Product-range/FIGHTER-1250/

Mvh
Thomas
 
Berg
Det lyder meget som det projekt vi er ude i. Vi har ca. samme oileforbrug og har også fået et par tilbud omkring 120-130.000 med omkring 400m slange. Dog ingen på 170.000!

Jeg har også taget kontakt til et par svenske firmaer for at få deres tilbud på komplet installation, da jeg antog at de ville være noget billigere pga større erfaring og konkurrence. Men det har desværre ikke holdt stik indtil videre. Mistænker dem stærkt for at lægge 20% på prisen fordi det er til Danmark, og de ved niveauet er højere her.

Så nu hælder jeg til at lave det meste selv, og indkøbe alt hardware i Sverige, hvor det koster betydeligt mindre.

Nibe Fighter 1225 8kw koster 36.000 kr leveret i DK, og så er der slange, IPA og fittings, som nok løber op i ca. 15.000. Jeg kan få gravet slanger ned til 55 kr/m, så det bliver ca. 25.000. Samlet er jeg så kun oppe på 76.000 kr, så der er rigtig rigtig mange penge at spare der. Vil sikkert ofre yderligere 5000 kr på en 200L akumulator/buffertank, for at få mere stabil gang på pumpen i de varme perioder.

Jeg har også kigget på Fighter 1250, men så vidt jeg har fundet ud af, kan merprisen aldrig tjene sig ind i forhold til en 1225/1235 serie, hvis man kun har behov for ca. 8kw varme - som jo passer perfekt til olieforbrug på omkring de 3000L.
Så hellere bruge de 5000 kr på en god buffertank, og få jævnere gang på varmepumpen.

Wink
 
MB
Pas på med indkøb i Sverige, såfremt noget går i stykker koster det dyrt at få foretaget fejlfinding og udbedring af dansk montør, der er ikke garanti på de svenske anlæg! man kan få ombyttet defekte dele, men man hængler selv på arbejdsløn til fejlfinding og udskiftning.
 
Berg
Jeg har fået oplyst fra http://www.bynor.se at der er fuld garanti på Nibe, inkl. "Sexårig trygghetsförsäkring" hvad det så end indebærer. Men selvfølgelig sender de ikke nogen ud og reparerer en defekt varmepumpe, men det gør en dansk webshop jo naturligvis heller ikke. Så jeg kan ikke se nogen ulemper ved det umiddelbart.

Men hvis man ønsker en "full service" løsning, med en garanti på hele installationen som sådan, skal man selvfølgelig ofre de 130-170.000 kr, og få en komplet pakkeløsning fra DK varmepumpefirma.
 
Claus
Jeg har købt hos bynor ingen problemer Pfft
Fighter 1235 300m 120m2 1 plan fra 1964
 
alsj
Jeg har købt slanger (450m) fordelerrør, ipa osv i Sverige, og så har jeg købt et IVT anlæg i et andet land (med garanti) Med hensyn til Sverige gik det ok, var også hos Bynor, noget lang levering (2 måneder) men det gik. Anlægget fik jeg efter 3 dage.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,357,495 Unikke besøg
XHTML CSS