HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Er priserne steget?
Michael0610
En bekendt har fået instaleret jordvarme i nyt hus i 2005. De gravede 160 m slange ned, anlæget er fra Nrgi. Han fortæller mig at prisen for dette alt incl. montering kostede ca 82000.-
Det lyder i mine øjne meget billigt men er det de høje oliepriser der har fået priser på varmepumper op?
Mvh
Michael
 
airman
Umiddelbart nej. Jeg er vidende om i hverttilfælde EET fabrikat der har sat prisen ned de sneste år.

Men hvis der tales installation i nyt hus, flyttes der ofte rundt på summerne for de enkelte delentrepriser. Og flere ting river i øjnenene ved de tal du nævner. Enten er varmepumpe temmelig lille (så kniber det med hurtigheden på brugsvandet), eller så er der lagt væsentlig for lidt slange i jorden.
 
MB
Jeg er ikke bekendt med nogle firmaer der har hævet priserne, man kan frygte mindre stigninger i slangepriserne (grundet olieprisen) men disse bør ikke influere på den samlede installationspris, deler iøvrigt airman's bekymring over antal slangemeter i denne installation.
 
Michael0610
Har talt med ham igen, han mener at de har lagt 200 meter selvom udregningen sagde 160, anlæget kører upåklageligt.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,357,770 Unikke besøg
XHTML CSS