HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Ødelæggelser af haven
olling
Jeg er en absolut ikke teknisk orienteret mand, der dog godt kan se penge- og miljøperspektivet i jordvarmeanlæg.

Vi bor i et gammelt hus på 242 kvm. + kælder med 1500 kvm grund. Der bør i princippet være plads nok til slangerne, men jeg er lidt bekymret for hvad det koster at få retableret have- og græsplæne efter operationen - (og for at gentage hele oprivningen af haven ved nødvendig vedligeholdelse/driftsproblemer.)

Jeg er typen, der er nødt til at betale mig fra at få det gjort, så det kan blive dyrt.

Er der nogen, der har erfaringer med om hele haven skal lægges om, hvad det koster eller om alternative skånsomme processer?

mvh
olling
Hellerup
 
MB
Jeg vil anbefale dig at besøget IVT's hjemmeside, hvor der beskrives nedpløjning, denne etablering er yderst skånsom for haven og kan måske udføres uden behov for re-etablering af haven. Anlægget, slangelængder og priserne bør du taler med en forhandler om.
 
airman
Min slange er nedpløjet (IVT). Den ligger på en stor græsplæne (mark). Der er ikke efterfølgende gjort noget. Men du mærker sporene efter larvefødderne når du kører på det med havetraktor. Antagelig er dette væk til næste år.

Vil man gerne have en pæn plæne, skal du bare fræse og så græs efter pløjeren har været der. Han efterlader ikke noget klister-noget, hvor ler og muld er blevet endevendt.
 
sonny jensen
har lige været inde og se den beskrivelse af nedpløjningen.. det er smart. ved ikke om du var tilstede da di pløjede dine slanger ned. men var der mange gange hvor de måtte skifte retning pga sten??
har en let stenet sandjord. og ikke store sten men en del mindre. så tænker lidt hvor store stenene skal være før der skal køres uden om dem..

bare et nysgerigt spørgsmål.

hilsen sonny
 
airman
Jeg så det. Og finder man sten, pløjes uden om dem. Det så utrolig nemt ud.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,357,273 Unikke besøg
XHTML CSS